شناسهٔ خبر: 107819 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در دیدار مدیرعامل سازمان بنادر با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عنوان شد:

لزوم راه‌اندازی دانشگاه علوم و فنون دریایی در هرمزگان/ ساخت بنادر در طول سواحل استان متوازن می‌شود

دیدار مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بر لزوم راه‌اندازی دانشگاه علوم و فنون دریایی در استان هرمزگان در همه حوزه‌های فنی و تخصصی تاکید کرد.

به گزاش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در  نشستی با علی‌اکبر صفایی مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به همراه هیات عامل با بیان اینکه هرمزگان یک استان گردشگری است، گفت: بدون احتساب جزایر، ۲۲۰۰ کیلومتر ظرفیت ساحلی این استان است که لازم است توسعه و ساخت بنادر و اسکله‌ها، متناسب با شرایط جدید کشور و هرمزگان، با توازن بیشتر و بهتری در دست اجرا قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با استقبال از برنامه‌های توسعه‌ای سازمان در شرق استان هرمزگان، افزود: ساخت بندر جدید جاسک، ضمن اینکه استان هرمزگان را از غربت دسترسی به آب‌های آزاد خارج خواهد کرد، بلکه با وجود بندر چابهار، و رویکرد توسعه مکران، تحولی جدی در حوزه تجارت دریایی برای کشور فراهم خواهد کرد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به لزوم راه اندازی دانشگاه علوم و فنون دریایی در هرمزگان در همه حوزه‌های فنی و تخصصی تاکید کرد: با توجه به شرایط خاص تجاری، صنعتی و گردشگری بودن این استان، آموزش و تربیت نیروی ماهر و متخصص در هرمزگان ضروری است و می‌توان رشته‌های مرتبط با ظرفیت استان مانند حقوق تجارت، حقوق حمل و نقل و حقوق دریایی را با هدف رفع نیازهای این استان ایجاد کرد.

امام جمعه بندرعباس بر ارتقای بنادر استان از طریق ظرفیت‌های بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی از ظرفیت بسیار بالایی برای تحقق توسعه متوازن برخوردار است.

وی اتصال دانشگاه به صنعت را رویکرد جدی دولت دانست و عنوان کرد: شناساندن چالش‌های صنعت به دانشگاه و معرفی ظرفیت‌ دانشگاهیان به صنایع از مهم‌ترین چالش ارتباط صنعت با دانشگاه و جامعه نخبگانی است که باید در راستای کاهش این فاصله گام برداشت.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از حضور گردشگران و میهمانان جام جهانی قطر در جزایر قشم و کیش بعنوان یک ظرفیت بسیار خوبی برای این استان برشمرد.

علی‌اکبر صفایی نیز در این دیدار تاکید کرد: در بعد بین‌المللی، با توجه به‌ سفرهای ریاست جمهوری به کشورهای همسایه و پشتیبانی‌هایی که از سوی دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته است، تردد کالا از بنادر ایران به مقصد کشورهای شرق، شمال شرق و حوزه قفقاز در حال شکل‌گیری و توسعه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر وزیر حمل‌ و نقل کشور قطر به جزیره کیش، یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی تقاضای حضور یک و نیم میلیون نفر گردشگر و مسافر برای تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی و امکانات محدود قطر، پشتیبانی این مسابقات در استان‌های هرمزگان، بوشهر و جزیره کیش مطرح شده است، که با سفر وزیر حمل و نقل قطر به این موضوع پرداخته خواهد شد.

صفایی همچنین با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای سازمان در جزیره گردشگری قشم و نوسازی شناورهای مسافری و گردشگری در جزیره هرمز و جزایر پیرامونی، تاکید کرد: برای هر برنامه اجرایی، ردیف بودجه‌ای تعریف شده و هیچ تصمیم بدون عمل باقی نخواهد ماند و بلافاصله عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان در بندر گردشگری شهید حقانی در شهر بندرعباس، از رویکردهای جدید سرمایه‌گدازی و توسعه عمرانی در جاسک، سیریک و تیاب در شرق استان هرمزگان خبر داد و گفت: تحولات بندری و دریایی در شرق استان هرمزگان را، با هدف دسترسی با آب‌های ازاد، با جدیت در دست پیگیری داریم.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، وی همچنین از ساخت یک ترمینال مسافری امن و مکانیزه در جزیره هرمز و انتقال زیرساخت آموزش‌های دریایی به این جزیره جهت رونق تردد و اقتصاد مردم منطقه خبر داد.