شناسهٔ خبر: 107825 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۰ صورت گرفت:

۱۱میلیون تن کالا با ناوگان حمل و نقل جاده ای استان قزوین جا‌به جا شد

حمل بار با کامیون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از جابه‌جایی ۱۱ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای این استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از قزوین، جواد حق‌لطفی افزود:این میزان حمل کالا در استان نسبت به سال پیش از آن ۳.۲ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد:در همین مدت ۷۰۹ هزار و ۷۶۶ برگ بارنامه جابه‌جایی کالا نیز در استان قزوین صادر شده است.

حق‌لطفی ادامه داد: انواع خاک معدنی و صنعتی و  نوشابه ها بیشترین حجم جابه جایی بار را از استان قزوین به سایر نقاط کشور به خود اختصاص دادند.

وی گفت:در سالی که گذشت با وجود شرایط سخت ناشی از شیوع کرونا و گرمای هوا ناوگان حمل و نقل جاده ای استان قزوین توانست برای کمک به تسریع در جابه‌جایی و تخلیه کالا از بنادر جنوب بیش از ۱۵۶هزار تن کالاهای اساسی و نهاده های دامی را  به استان قزوین حمل و جابه جا کند.

به گفته حق‌لطفی همچنین در همان زمان ۱۳۳هزار تن محصول چغندرقند نیز از مبداء خوزستان به کارخانه تولید قند در قزوین حمل شد که همه این اقدامات تنها به همت  رانندگان سختکوش  ناوگان حمل و نقل بار  صورت گرفت که جای تقدیر دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود:در حال حاضر  بیش از ۱۰ هزار دستگاه کامیون و تریلی در بخش حمل و نقل جاده ای کالا در این استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/