شناسهٔ خبر: 107886 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۱۲ ماهه سال گذشته صورت پذیرفت؛

افزایش ۸.۵ برابری ورود اتباع خارجی از پایانه های مرزی استان کرمانشاه

فریبرزکرمی - مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۳۰ هزار مسافر اتباع خارجی از پایانه های مرزی استان کرمانشاه وارد کشور شده اند و نسبت به سال گذشته ۸.۵ برابر افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمانشاه، فریبرز کرمی اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای ۵ پایانه مرزی رسمی است که در سال گذشته ۳۰ هزار و ۱۴۱ مسافر خارجی از این پایانه های مرزی وارد کشور شده اند و نسبت به سال ما قبل خود با ورود ۳ هزار و ۵۳۵ مسافر اتباع خارجی شاهد رشد ۸.۵ برابری بوده ایم.

وی گفت: ۲۱ هزار مسافر ایرانی از پایانه های مرزی استان کرمانشاه وارد کشور شده اند که نسبت به سال گذشته رشدی ۲.۵ برابری داشته است.

کرمی از افزایش ۵ برابری خروج مسافر ایرانی از پایانه های مرزی استان خبر داد و گفت: بیش از ۴۶ هزار مسافر ایرانی از مرزهای رسمی استان خارج و همچنین بیش از ۲۴ هزار مسافر خارجی از مرزهای رسمی استان کرمانشاه خارج شده اند که رشدی ۵ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه و ساماندهی پایانه‌های مرزی به عنوان مبادی ورود و خروج به کشورهای همجوار از اهمیت بالایی برخوردار است این اداره‌کل طرح‌های عمرانی مختلفی را به منظور تسهیل ورود و ارائه خدمات مطلوب به مسافرین و زائران انجام داده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: نظام مراقبت بیماری‌ها بصورت کارآمد و قدرتمند در پایانه مرزی استان حاکم بوده و تمامی اتباع ایرانی و خارجی در هنگام ورود به کشور بصورت دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته و اتباع خارجی در صورت مثبت شدن تست کووید به کشور عراق بازگشت داده می‌شوند.

انتهای پیام/