شناسهٔ خبر: 107953 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در دیدار با نماینده ولی فقیه خبر داد؛

احداث مسکن مناسب اولویت اول راه و شهرسازی هرمزگان است

دیدار مدیرکل راه و شهرسازی و نماینده ولی   فقیه استان هرمزگان 2 مدیرکل راه شهرسازی هرمزگان به اتفاق جمعی از معاونین این اداره کل با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(هرمزگان)، عباس کمالی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، مهم‌ترین اولویت دولت را موضوع مسکن دانست و اظهار کرد: مسکن یکی از الزامات و زیرساخت‌های افزایش جمعیت محسوب می‌شود و برنامه‌ای توسط دولت برای خانه‌دار شدن مردم تدوین شده است.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد: در کشور ما همانند بسیاری از کشورها مسکن در جوامع شهری به عنوان مشکل اساسی در حال تبدیل شدن به معضلی لاینحل است در عین حال اقشار کم درآمد و فرودست جامع در نوک این هرم با بحران بد مسکنی فزاینده ای روبرو هستند، از این رو یکی از راهکارهای از میان بردن مشکل مسکن تقویت ساخت مسکن مناسب و ارزان قیمت با روش انبوه سازی است.

کمالی با اشاره به ثبت نام تعدادی از مردم برای ایجاد مسکن در شهر علوی در قالب طرح ملی مسکن، افزود: لیست تمام افرادی که در سامانه مربوط ثبت نام کردند بررسی خواهد شد و افراد شاغل در صنایع غرب، را برای ایجاد مسکن در شهر علوی تشویق می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی، با اشاره به ۱۵۰ هکتار زمین در شهر بندرعباس که لوله گاز از آن عبور می‌کند، ابراز کرد: پیگیری لازم برای جابجایی خط لوله از طریق وزارت راه و شهرسازی و شرکت گاز استان هرمزگان در حال انجام است.

کمالی اولویت خود در میان شهرستان‌ها را بشاگرد دانست و خاطرنشان کرد: بازدیدهایی از این شهرستان برای مذاکرات با مسئولان محلی انجام خواهد شد و اقدامات بزرگی در حوزه مسکن در این شهرستان انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در حال تلاش هستیم که اراضی لازم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهایی از جمله فارغان و ... تامین شود که به زودی نهایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی، با اشاره به لزوم خانه‌دار کردن زوج‌های جوان و فاقد مسکن، تشریح کرد: در تلاش هستیم که ساختمان‌سازی از حالت سنتی به سمت صنعتی برود چراکه هم در زمان کمتری احداث می‌شود و هم کیفیت بالاتری دارد.

کمالی با ذکر این نکته که وزیر راه و شهرسازی پیگیر، اجرای پروژه آزاد راه شهید رجایی است، اظهار داشت: سرمایه‌گذاران متعددی نیز بازدیدی از طرح داشتند و در تلاش هستیم که به زودی مطالعات لازم برای اجرای آن آغاز شود.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که ساختمان‌ها در شهرهای کوچک‌تر به صورت یک طبقه و غیر آپارتمانی ایجاد شود تا متناسب با فرهنگ بومی منطقه باشد چراکه مردم برخی مناطق تمایل به آپارتمان نشینی ندارند.