شناسهٔ خبر: 107964 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز خبرداد:

کاهش بار ترافیکی آزاد راه کرج - قزوین با احداث بزرگراه شمالی کرج/ اجرای طرح دوطبقه شدن آزادراه تهران- کرج- قزوین در آینده ای نزدیک

سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان البرز(1) مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز گفت: با احداث بزرگراه شمالی کرج شاهد کاهش ترافیک شمال کرج و کاهش بار ترافیکی آزاد راه کرج - قزوین خواهیم بود.

رضاخالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز درگفت‌وگو با خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به بار ترافیکی آزادراه کرج- تهران و ترافیک سنگین این آزادراه اظهار کرد: تمرکز مدیریت استان بر این است که بزرگراه شمالی کرج که پیشرفت۷۰ درصدی دارد، تکمیل شود و به ادامه اتوبان همت متصل شود.

خالقی ادامه داد: یکی از اولویت‌های راه وشهرسازی استان البرز احداث بزرگراه شمالی کرج است که با عبور از روی رودخانه کرج و پل عظیمی که در حال تکمیل است، انجام خواهد شد و این امر موجب کاهش ترافیک شمال کرج و ترافیک درون شهری می شود. همچنین این بزرگراه به کاهش بار ترافیکی آزاد راه کرج - قزوین نیز کمک خواهد کرد که امیدواریم تا پایان سال جاری بخشی از این پروژه با همکاری شهرداری و مشارکت دولت به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز احداث کنار گذر را از دیگر اولویت های استان بیان کرد و افزود: احداث کنارگذر جنوبی کرج که از سوی استاندار نیز در حال پیگیری است، طبق مطالعات انجام شده با احداث آن ۴۰ درصد از ترافیک جذب خواهد شد. به گفته خالقی اجرای این طرح از طریق مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد.

خالقی در مورد راهکار کاهش ترافیک آزادراهی گفت: دو طبقه کردن آزادراه تهران- کرج- قزوین که حدود ۲۲ کیلومتر درمحدوده استان البرز قرار دارد و بناست طرح دو طبقه کردن آزادراه با یک شرکت خارجی انجام شود که امیدواریم با ورود بخش خصوصی این طرح اجرایی شود.

وی در پایان با اشاره به تکمیل مترو کرج تصریح کرد: تکمیل شبکه مترو شهر کرج در کاهش ترافیک شهری موثر خواهد بود و مطالعات ایجاد خط بی. آر.تی در جاده مخصوص تهران- کرج نیز انجام شده است و انشالله با مصوبات دولت اجرایی خواهد شد و این اقدام در کاهش ترافیک موثر خواهدبود.