شناسهٔ خبر: 108019 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد و غبار در بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب و مناطق مرکزی /حداکثر دمای تهران ۳۰ درجه بالای صفر

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد و گرد و غبار در بخش‌هایی از کشور خبر داد و گفت: بیشینه دما در تهران به ۳۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی امروز، ۲۴ فروردین ماه را تشریح کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت آینده در مناطق جنوب غرب و غرب کشور و مناطق مرکز و جنوب و به تدریج درشمال غرب آسمان غبارآلود خواهد بود و در بعضی از ساعات وزش باد هم افزایش خواهد داشت.

 به گفته رفیعی امروز در شمال آذربایجان شرقی و غربی سواحل شمالی دامنه های جنوبی البرز و سمنان، تهران، البرز، قزوین و مناطقی از جنوب غرب، بخش هایی از اصفهان، فارس و بوشهر رگبار پراکنده و گاهی اوقات وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی افزود:‌ روز پنجشنبه در استان‌های ایلام، لرستان، استان مرکزی، خوزستان، قزوین، البرز، سواحل شمالی و بخش­ هایی ازاصفهان، فارس و بوشهر و کرمان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق خواهند داشت.

رفیعی برای روز جمعه در استان‌های همدان، مرکزی ، قم ، تهران ، البرز و ارتفاعات استان‌های لرستان، شرق خوزستان، اصفهان و کرمان بارش پراکنده پیش بینی کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور بیان کرد: آسمان تهران امروز ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود و گاهی اوقات وزش باد شدید خواهد شد. حداکثر دمای تهران ۳۰ درجه بالای صفر پیش بینی می شود و حداقل  دمای تهران ۱۸ درجه خواهد بود.

رفیعی در پایان خاطر نشان کرد: گرمترین مرکز استان اهواز با دمای حداکثر۴۰ درجه بالای صفر و پس از آن شهر ساری با ۳۹ درجه بالای صفر گزاش شده است.