شناسهٔ خبر: 10802 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری نشست هم اندیشی مدیران شهرهای جدید و راه وشهرسازی استان اصفهان/ بررسی ۳۳ موضوع شهری استان اصفهان در کمیسیون ماده ۵

حجت اله غلامی نشست هم‌اندیشی مدیران شهرهای جدید و راه و شهرسازی استان اصفهان با حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده انجام شد و همزمان در کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان نیز ۳۳ موضوع شهری این استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، نشست هم اندیشی بین مدیران سابق وفعلی راه وشهرسازی وشهرهای جدید استان اصفهان با حضور کامروا دکترای شهرسازی و استاد دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان برگزار شد.

کامروا در این نشست گفت : مشغله فکری همه مسئولان در خصوص سکونت، مدیریت، مهاجرت و توسعه و شرایط نامناسب محیط زیستی شهری اصفهان است.

این استاد با تجربه دانشگاه تهران ضمن تاکید برتغییر نوع نگرش به شهرها و مناطق و نوع سکونت اظهار داشت : متاسفانه در شهرهای ما آسایش و آرامش برای ساکنین وجود ندارد و فقط صنعت مد نظر قرار گرفته است و لازم است به روز بود تا بتوان پیشرفت هایی را بدست آورد وفضاهای شهری مناسبی ایجاد نمود.

حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان در ابتدای این نشست گفت : با توجه به قوانین بهسازی ونوسازی بافت های ناکارآمد شهری متاسفانه به علت تصمیمات نادرست، بخش عمده ای از سرمایه مملکت از بین رفته و بحث مسکن مهر با پشتوانه وسرمایه عظیمی که داشت چنانچه درراستای قانون حمایت از بهسازی ونوسازی بافت های فرسوده وناکارآمد شهری اعمال می شد قطعا وضعیت متفاوت وبهتری وجود داشت.

وی از مهمترین برنامه‌های ۵ ساله ششم را قانون حمایت از بهسازی ونوسازی بافت های فرسوده دانست وگفت :در شهر اصفهان بافت های ناهمگون شهری زیادی موجود است که از آن قبیل می‌توان به بافت سیلو واقع در خیابان سعادت آباد، کارخانه ریسباف، شرکت دخانیات و میدان فیض اشاره نمود که تمامی این فضا ها م‌تواند  به عنوان یک فضای شهری مناسب و فرهنگی به کار گرفته شود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان ۷۰۰۰ هکتار بافت ناکارآمد شهری مصوب وجود دارد، تصریح کرد : این بافتها می توانند نیازهای ده ها سال اصفهان را در محدوده قانونی ایجاد نمایند.

وی محله همت آباد شهر اصفهان را یکی از محله های پایلوت جهت اجرای قانون حمایت از بافتهای فرسوده شهری نام بردو گفت : محله همت آباد با مساحت ۳/۲ هکتار در راستای بافت های فرسوده وناکارآمد شهری پایلوتی است برای شروع کار که با همکاری ساکنین محل اقدامات لازم به منظور ساماندهی این بافت انجام می شود.

وی گفت: اصفهان می تواند بستر مناسبی برای راهبرد ایجاد توسعه گردشگری و پیشتاز و محوریت توسعه در ایران باشد.

در این نشست مدیران سابق و فعلی راه وشهرسازی وشهرهای جدید استان پیشنهادات، نظرات و انتقادات خود را مطرح نمودند.

بررسی ۳۳ مورد شهری در كميسيون ماده ۵ استان اصفهان

در جلسه اين هفته كميسيون ماده ۵ قانون تاسیس شورایعالی شهرسازی ومعماری ایران كه به رياست مهندس طرفه معاون امور عمراني استانداري و با حضور كليه اعضاء در محل استانداري اصفهان تشكيل شد، ۳۳ موضوع در شهراصفهان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

 لهون اسدی مدیر معماری و شهرسازی این اداره کل با اشاره به مهم‌ترین مباحث صورت گرفته در جلسه گفت: گزارش ابلاغ طرحهای بازنگری طرح تفصیلی هفت منطقه و نحوه پیگیری ابلاغ آلبومهای مناطق ابلاغ نشده قرائت ومقرر گردید آلبوم مناطق ۱ و۱۳ ظرف یک هفته ومناطق ۵و۶و۳ظرف دو هفته آینده وسایر مناطق باقیمانده نیز ظرف بیست روز آینده به شهرداری ابلاغ تا توسعه شهری اصفهان مبتنی بر اسناد طرح های تفصیلی بازنگری گردد.

وی افزود: در این جلسه ضوابط ومقررات ساختمانی و شبکه معابر، پهنه بندی ارتفاعات طرح ویژه محدوده میدان امام علی (ع) از دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود که به تصویب کمیسیون رسید. /

نظر شما