شناسهٔ خبر: 108122 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد:

تندباد شدید، گردوخاک و کاهش دید در استان‌های تهران، البرز، قم و مرکزی/ ممنوعیت توقف درحاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها

وزش باد سازمان هواشناسی نسبت به تندباد شدید، گردوخاک و کاهش دید در استان‌های تهران، البرز، قم و مرکزی هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ ای نسبت به تشدید فعالیت سامانه همرفتی به ویژه در ساعت‌های عصر و اوایل شب هشدار داد.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی این سامانه امروز ۲۶ فروردین آغازمی‌ششود و تا اواخر وقت فردا ۲۷ فرودرین ادامه دارد. این سامانه سبب تندباد شدید همراه با گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا و نیز انتظار رگبار باران، همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد ریزش تگرگ خواهد شد. همچنین این شرایط برای امروز ۲۶ فروردین در استان‌های تهران، البرز، قم، نیمه شمالی مرکزی و فردا ۲۷ فروردین در استن‌های  تهران، البرز، قم، نیمه شمالی مرکزی می‌شود.

 اختلال در ترددهای دورن شهری و برون شهری، خیزش گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به صنعت کشاورزی، آب‌گرفتگی محلی، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه، کاهش دید از جمله تبعات فعالیت این سامانه طی دو روز است.

سازمان هواشناسی توصیه کرد: شهروندان و دست‌اندرکاران از تردد غیرضروری، استحکام سازه‌های موقتی، تردد و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه کاره، حفاظت از محصولات کشاورزی، فعالیت در ارتفاع از جمله شهرهای بازی، ساختمان‌های در حال بازسازی و احداث، پرواز با پاراگلایدر و سایر فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز. توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، پاکسازی دهانه پلها و آبروها خودداری کنند.