شناسهٔ خبر: 108241 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش تدریجی دما تا چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور/هشدار نسبت به طوفان در ساحل و فراساحل در جنوب کشور

دریای طوفانی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش تدریجی دما تا چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور نسبت به بروز طوفان در ساحل و فراساحل جنوب کشور هشدار داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۹ فروردین و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، شمال و ارتفاعات کرمان، مناطقی از سیستان و بلوچستان، خراسان‌شمالی و شرق استان‌های سمنان و یزد، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. در برخی از نقاط نیز تگرگ و در برخی نقاط خیزش گردوخاک موردانتظار است.  

رفیعی ادامه داد: روز سه‌شنبه در خراسان‌های رضوی، همچنین مناطقی از خراسان شمالی و خراسان جنوبی، بارش‌ها تداوم دارد و این سامانه سه‌شنبه از شرق کشور خارج می‌شود. روز چهارشنبه انتظار داریم در مناطقی از غرب و شمال‌غرب و پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر، بخش‌هایی از جنوب‌غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز نیز رگبارهای پراکنده رخ بدهد.

به گفته وی، روز چهارشنبه پدیده غالب در شمال‌غرب و روز پنجشنبه در شرق سواحل خزر، وزش باد شدید است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از نظر شرایط دمایی امروز تا چهارشنبه در مناطقی از غرب و شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، و استان‌های ساحلی دریای خزر، افزایش تدریجی دما پیش‌بینی شده است. از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه نیز مناطقی از شرق و شمال‌شرق کشور افزایش تدریجی دما دارند.

رفیعی افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دمای ۶ تا ۱۰ درجه‌ای رخ‌ می‌دهد. از امروز تا سه‌شنبه آب‌های جنوبی کشور مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به طوفان در دریای جنوب هشدار داد و گفت: مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر و شرق خلیج‌فارس امروز افزایش ارتفاع موج را دارند که در مناطق ساحلی تا ۲ متر و در مناطق فراتر از ساحل به ۳ متر نیز خواهد رسید. فعالان دریایی باید به ویژه توجه لازم را داشته باشند. احتمال اختلال در تردد با شناورهای نیمه‌سنگین و خسارت به تورهای صیادی وجود دارد.

وی درخصوص تهران نیز اعلام کرد: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری است که در اواسط روز وزش باد دارد. حداکثر دما ۲۲ درجه بالای صفر و حداقل دما امروز به ۹ درجه بالای صفر رسید.