شناسهٔ خبر: 10826 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی مطرح کرد:

نیاز ۷۰ میلیارد تومانی برای اتمام کلیه پروژه‌های شهرستان راز و جرگلان

بدیعی مقدم مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی مبلغ مورد نیاز برای اتمام کلیه پروژه های راه و شهرسازی در شهرستان راز و جرگلان را ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازي، مهندس علی اصغر بدیعی مقدم در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان راز و جرگلان که با حضور معاون هاهنگی امور عمرانی استاندار و چند تن از مدیران کل برگزار  شد، مبلغ مورد نیاز برای اتمام کلیه پروژه های راه و شهرسازی در شهرستان راز و جرگلان را ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی میزان راه های روستایی استان را  ۴ هزار و ۳۲۶ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: در سال ۹۲ شاخص راه روستایی استان ۴۰ درصد و در سال ۹۳ این شاخص به ۴۴ درصد افزایش یافت.

وی افزود:  در سال ۹۴ با سفر هیات دولت به استان ۶۶۰ کیلومتر راه روستایی در دست احداث و آسفالت داریم که ۱۰۰ میلیارد تومان به این منظور اختصاص داده شده که از این میزان ۴۰ میلیارد تومان استانی و ۶۰ میلیارد تومان از طریق وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد .

مهندس بدیعی مقدم تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل آسفالت قرار داریم و  باید ظرفیت بالایی در تعهداتمان داشته باشیم این تعهدات را تا پایان سال مالی ۹۴ اجرایی خواهیم کرد .

وی از قول مساعد فرماندار راز و جرگلان به منظور  مساعدت مالی بیشتر به حوزه راه و شهرسازی خبر داد و گفت: با پیگیری هایی که صورت گرفت نمایندگی راه و شهرسازی شهرستان راز و جرگلان به اداره راه و شهرسازی شهرستان راز و جرگلان ارتقا پیدا کرد و از نمایندگی خارج شد .

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از اجرای ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت در این شهرستان خبر داد و گفت: همه توان خود را به کار می بندیم تا  این شاخص را ارتقا دهیم.

وی یاداور شد: در این رابطه برای کمک به این شهرستان و پیگیری هایی که صورت گرفت دو دستگاه گریدر نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ناوگان ماشین آلات این شهرستان اضافه می شود.

بدیعی مقدم در رابطه با  طرح جامع شهر راز نیز اظهار داشت: این طرح در دست بررسی است.

وی یاداور شد: همچنین روکش ۸۰  کیلومتر راه های روستایی در حال انجام است و طی سالهای ۹۴ و ۹۵ انجام خواهد شد که ۴۰ کیلومتر مربوط به راه هاي روستاهای جرگلان و ۴۰ کیلومتر نیز مربوط به راه های روستایی غلامان به سمت مرز و کلاته ابریشم خوهد بود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه در این شهرستان ۵۰۰ کیلومتر راه برای احداث و نگهداری وجود دارداظهار داشت:  این راه ها نیاز به مدیریت دارد.

وی تصریح کرد: راه یکی از اولویت های مهم است چرا که بدون راه اقتصاد منطقه فلج خواهد شد و باید پیگیری جدی شود .

مهندس علی نیا با اشاره به حمایت از توسعه این شهر، خاطرنشان کرد: در همین رابطه ۲۰۰ تن قیر به شهرداری راز جهت آسفالت ورودی شهر راز به طول ۷ کیلومتر کمک خواهد شد.

فرماندار شهرستان راز و جرگلان نیز در ادامه این نشست با اشاره به نبود راه های فرعی در این شهرستان، گفت: راه های این شهرستان تماما روستایی است فقط ۴۸ کیلومتر راه فرعی داریم که هنوز هیچ کاری صورت نگرفته است.

 وی با اشاره به عدم شکل گیری ساختار اداری شهرستان، خاطرنشان کرد: شاخص های راه های روستایی نیز نیاز به بازنگری دارد چرا که راه ۳۲ روستا در این شهرستان خاکی است .

وی یادآور شد: همچنین ۱۵ روستا در این شهرستان وجود دارد که راه و شهرسازی با همکاری بنیاد مسکن براساس تفاهمنامه ای که منعقد شده باید داخل این روستاها را نیز آسفالت کنند .

نظر شما