شناسهٔ خبر: 108278 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی استان خبر داد؛

تامین زمین نهضت ملی مسکن در یزد به ۱۰۲ درصد رسید /افتتاح ۳۳۳ واحد مسکونی یزد در ماه آینده/ساخت مسکن پایدار در ۲۰ شهر استان یزد

رضا یادگاری مدیر کل راه وشهرسازی استان یزد گفت: تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن استان یزد معادل ۱۰۲ درصد برنامه ابلاغی زمین تامین شده است.

رضا یادگاری مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درباره روند پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این استان خاطر نشان کرد: تا کنون ۱۰۷ هزار و ۱۷۰ خانوار از استان یزد در این طرح ثبت نام کرده اند و در مرحله اولیه پالایش نیز ۴۳ هزار و ۹۰۰ نفر واجد شرایط اولیه شناخته شده اند.

وی افزود: ۱۵ هزار خانوار دیگر نیز واجد شرایط ۵ سال سابقه سکونت شناخته شده‌اند که مراحل بعدی در حال انجام است.

یادگاری با بیان اینکه تا امروز معادل ۱۰۲ درصد برنامه ابلاغی در این طرح زمین تامین شده که ۲ درصد فراتر بوده و به عبارت دیگر زمین مورد نیاز همه متقاضیان ۴ ساله این طرح در استان یزد فراهم شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان یزد اظهار کرد: پالایش نهایی ۱۴ هزار و ۳۹۰ خانوار انجام شده و عملیات اجرایی در همه شهرها آغاز شده است.

وی با اشاره به کلنگ زنی ۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در شهرهای یزد و مهریز گفت: طی یک ماه آینده یک پروژه ۱۳۳ واحدی و یک پروژه ۲۰۰ واحدی از نهضت ملی مسکن در شهر های مهریز و یزد افتتاح می‌شود.

یادگاری از کسب رتبه سوم کشوری یزد در پیشرفت همه شاخص‌های مورد نظر طرح نهضت ملی مسکن خبرداد و افزود: سازه‌های یزد در بحث فونداسیون رتبه چهارم، سفت کاری رتبه پنجم و در اسکلت و سقف و نازک کاری رتبه ششم را کسب کرده است.

تحویل ۸۴ واحد مسکونی در استان یزد

مدیر کل راه وشهرسازی استان یزد با بیان اینکه از کلنگ زنی تا افتتاح اولین پروژه این استان تنها ۱۰ ماه طول کشید، اظهار کرد: تاکنون یک پروژه ۴۰ واحدی در یزد و یک پروژه ۴۴ واحدی نیز در شهر مهریز تحویل شده است.

وی تاکید کرد: شرایط فنی، استانداردها، اصول مبحث ۱۹ انرژی و ... در ساخت واحدهای مسکونی رعایت شده است.

یادگاری خاطر نشان کرد: در ۲۰ شهر از ۲۴ شهر ساخت‌وساز به صورت ویلایی تک واحدی انجام شده و به عبارتی مسکن پایدار تحویل مردم می‌شود که امکان توسعه آن در آینده هم وجود دارد.

مدیر کل راه وشهرسازی استان یزد درباره روش‌های تامین زمین توضیح داد: ۱۵ مورد شناسایی اراضی دولتی انجام شده و برخی از آنها مورد استفاده قرار گرفته است، برای مثال ۱۰ هکتار از ۲۰ هکتار از اراضی برق منطقه‌ای استان یزد که به عنوان انبار در اختیار داشتند با همکاری وزارت نیرو برای طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شد.

وی همچنین به ثبت نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن توصیه کرد: افرادی که توانایی مالی دارند هرچه سریع‌تر تزریق‌های مالی خود را همزمان با پیشرفت پروژه انجام دهند تا به این ترتیب تکمیل و تحویل زودتر واحدها محقق شود.

یادگاری افزود: همچنین باید با کمک صندوق ملی مسکن تسهیلاتی برای افرادی که از توانایی مالی کمتری برخوردار هستند در نظر گرفته شود.