شناسهٔ خبر: 108282 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت بهبود خدمات اجتماعی برای جانبازان/ در احداث ساختمان ها به مناسبت سازی فضای آن توجه ویژه شود

سفر مردانیان مشاور وزیر به قم مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران گفت: خدمت رسانی و تکریم جانبازان باید از اصول و سیاست های کلان هر سازمان باشد و نباید این سیاست صرفاً در مناسبت ها و اعیاد ملی و مذهبی گوشزد شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قم)، حمید مردانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران در ابتدای سفر خود به استان قم با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم ادای احترام کرد.

وی با حضور در جلسه مشترک مدیران شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان و فرزندان شهید و جانبازان اداره کل در خصوص برنامه سفر خود اظهار داشت: با توجه به ابلاغیه دوازده گانه رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ در خصوص تکریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، سفرهای استانی هدف گذاری شده است که امروز توفیق حضور در بین خانواده بزرگ راه و شهرسازی استان قم و ایثارگران و فرزندان شهدای این اداره‌کل را داریم.

مردانیان بر اهمیت ارائه خدمات اجتماعی برای جانبازان تاکید کرد و گفت: ارائه خدمات و تامین اجتماعی جانبازان و خانواده‌های شهدا نباید صرفاً به مناسبت های خاص ملی و مذهبی پیوند بخورد و نیاز است که جامعه جایگاه بزرگ و وصف ناشدنی و روحیه فداکاری و ایثار آنها را در همه لحظات درک کند و در مقام هم ذات پنداری با آنان قرار بگیرد.

وی به تهدید و خطر عدم توجه به جایگاه بزرگ خانواده شهدا و ایثارگران و فرهنگ ایثار برای تاریخ و آیندگان اشاره کرد و افزود: نباید اجازه دهیم جایگاه و حرمت خانواده‌های شهدا کمرنگ شود که برای این کار نیازمند جهاد تبیین و ارائه گزارش مبتنی بر واقعیت هستیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: در خصوص قانون جامع معلولان بیش از ۹۰ درصد امور آن متوجه وزارت راه و شهرسازی است.اصل مناسب سازی در احداث ساختمان ها و واحدها جزو وظایف، سیاست‌ها و ماموریت های این وزارتخانه است.

گفتنی است حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، حضور در جلسه شورای هماهنگی و نشست صمیمانه با ایثارگران و فرزندان شاهد اداره کل و دیدار با برخی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم از برنامه‌های سفر حمید مردانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران به استان قم بود.