شناسهٔ خبر: 10831 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

زادخور در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

ضریب اشغال ۶۰ درصدی قطارهای حومه‌ای تهران-قم/ جابه‌جایی روزانه ۱۸۰۰ مسافر با ۶ رام قطار/ قیمت بلیت ۴ هزار تومان

قطار حومه ای مدیر کل راه‌آهن قم با بیان اینکه جابه‌جایی روزانه ۱۸۰۰ مسافر با ۶ رام قطار در مسیر تهران-قم صورت می‌گیرد٬ گفت: زمان سیر این قطارها از ایستگاه راه‌آهن تهران تا ایستگاه راه‌آهن مرکزی قم ۱۰۰ دقیقه بوده و قیمت بلیت این قطارها نیز ۴ هزار تومان است.

فرشاد زادخور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه پس از سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قم اقدامات بسیار مناسبی برای توسعه حمل و نقل ریلی استان انجام شد٬ گفت: پیش از این در مسیر قم-تهران فقط روزانه دو رام قطار تردد می کرد ولی با تأکید شخص دکتر آخوندی این عدد به ۶ رام قطار در روز رسید و در حال حاضر قطار حومه‌ای قم-تهران روزانه ۱۸۰۰ نفر را جابه‌جا می‌کند.

مدیر کل راه‌آهن قم٬ افزود: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد چنانچه استقبال بیشتری در ماه‌های شهریور و مهر از این خط ریلی صورت گیرد دو رام قطار جدید به این مسیر ریلی اضافه کند تا تعداد قطارهایی که در مسیر قم-تهران سیروحرکت دارند به ۸ رام برسد.

وی ضریب اشغال قطارهای حومه‌ای تهران-قم را ۶۰ درصد خواند و اضافه کرد: ۶ رام قطار در حال تردد در مسیر تهران-قم ریل باس و دو طبقه هستند و زمان سیر این قطارها از ایستگاه راه‌آهن تهران تا ایستگاه راه‌آهن مرکزی قم ۱۰۰ دقیقه بوده و قیمت بلیت این قطارها نیز ۴ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه بخشی از بار ایستگاه محمدیه قم که در ۲۵ کیلومتری شهر واقع شده به ایستگاه درون شهر منتقل شده است٬ گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی ایستگاه مرکزی شهر قم واقع در ۸۰۰ متری حرم مطهر حضرت معصومه(ص) فعال‌تر شد و قطارهای مسافری ورودی محور جنوب استان و قطارهای حومه‌ای نزدیک به ۶ ماه است که وارد این ایستگاه می‌شوند؛ این اقدم موجب استقبال چند برابری مردم از قطارهای مسافری تهران-قم نیز شده است.

مدیر کل راه‌آهن قم راه‌آهن جمهوری اسلامی ادامه داد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای ساماندهی و توسعه سه ایستگاه راه‌آهن تهران٬ قم و مشهد با همکاری شرکت فرانسوی ارپ برنامه‌ای دارد که قطعا این مسئله نیز به ارتقای ظرفیت ریلی استان می‌افزاید./

نظر شما