شناسهٔ خبر: 108311 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل خبر داد:

ساخت ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در اردبیل تا ۵ سال آینده

علی یوسف زاده - راه و شهرسازی اردبیل معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: سالانه ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بزرگراه و تا پنج سال آینده ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل )، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از پروژه های در دست احداث راهسازی اردبیل اظهار کرد: میزان تصادفات در جاده‌های استان نسبت به میانگین کشوری با توجه به طول راه‌ها در سطح پایینی است اما همچنان سعی بر این است تا با افزایش ایمنی راه‌ها میزان تصادفات و تلفات کاهش یابد.

وی با بیان اینکه با توسعه بزرگراه‌ها و بهسازی راه‌های استان شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در استان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: سالانه ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بزرگراه و تا پنج سال آینده ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل میزان هزینه احداث بزرگراه‌ها را ۱۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تامین این اعتبارات پروژه‌های بزرگراهی استان تکمیل شده و ایمنی جاده های استان هم فراهم می‌شود.

یوسف‌زاده اولویت اصلی توسعه بزرگراه‌ها را مسیر اردبیل - سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر اعلام کرد و گفت: بخشی از این بزرگراه به روی خودروها گشوده شده و با تامین اعتبار به‌صورت ملی و فاینانس بانک، این پروژه در سال‌های آینده تکمیل می‌شود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل آسفالت‌ریزی لایه دوم مسیر پارس آباد – سربند را یادآور شد و گفت: ۲۰ کیلومتر از این مسیر در مرحله آسفالت‌ریزی لایه دوم بوده و ۴۰ کیلومتر نیز از سه‌راهی سربند تا مشگین‌شهر در مرحله اجرا قرار گرفته است.

وی به عملیات اجرایی پروژه احداث راه اصلی کلور به درام اشاره کرد و گفت : این پروژه  یکی از پروژه‌های سخت و هزینه‌بر در منطقه جنوب استان است.

یوسف زاده افزود: با تکمیل و بهره‌برداری آن امکان دسترسی مردم استان اردبیل به استان گیلان با استفاده از یک راه ایمن و عاری از گردنه‌های برف‌گیر فراهم خواهد شد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه از مجموع ۵۲ کیلومتر طول مسیر ۴۲ کیلومتر در داخل حوزه استحفاظی استان اردبیل واقع شده، تصریح کرد: هم‌اکنون در قالب قطعه یک به طول ۱۷.۵ کیلومتر و قطعه دو به طول ۲۴.۵ کیلومتردر حال اجرا است.

یوسف زاده ادامه داد: یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و دیگر ردیف‌های اعتباری به پروژه احداث جاده خلخال – منجیل اختصاص یافته و این اقدام موجب سرعت گرفتن اجرای آن خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر عملیات اجرایی قطعه دوم این پروژه به طول ۲۴.۵ کیلومتر در حال اجرا بوده و عملیات خاک‌برداری و خاک‌ریزی طول مسیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به توان پیمانکار مجری پروژه پیش‌بینی می‌شود زیرسازی این قطعه از راه حدفاصل روستای قشلاق دیز در بخش شاهرود خلخال تا انتهای حوزه استحفاظی استان اردبیل تا پایان سال ۱۴۰۲ به مرحله آسفالت برسد.