شناسهٔ خبر: 108319 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد مطرح کرد؛

دریافت ۹۰۰ فقره سند تک برگ اراضی ملی شهرستان نجف آباد

مرتض فولادی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد گفت: به منظور پیشگیری از زمین‌خواری، ۹۰۰ فقره سند تک برگ اراضی دولتی این شهرستان دریافت شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مرتضی فولادی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد اظهار کرد: دریکسال گذشته مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای اجرای قانون حدنگار، صیانت از حقوق بیت المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی ملی ، ۹۰۰ فقره سند تک برگ برای ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان دریافت شد.   

 وی اذعان داشت: در راستای تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در خصوص تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی ملی داخل و خارج از حریم، در سال ۱۴۰۰ تحويل و تحول اراضي داخل و خارج حريم با منابع طبيعی به مساحت حدود ۴۴ هزار هكتار انجام و مابقي در دست اقدام است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد با اشاره به انعقاد قرارداد بازشماری پرونده‌های این اداره، عنوان کرد: در راستای شفاف‌سازی و مستند‌سازی مالکیت دولت بر اراضی دولتی آلبوم شناسايی اراضی ملی این شهرستان تهیه شده است.  

 وی از دیگر اقدامات این اداره به واگذاری بيش از  شش  هكتار زمين جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای، كشاورزی،   مسكونی، دامداری و ... اشاره کرد و گفت: در اجرای ماده ۱۲ قانون جهش توليد مسكن  باز پس گيری حدود یکهزار هكتار از اراضی واگذار شده به دستگاه‌های مختلف كه تا كنون احداث نشده اند در دستور كار قرار گرفت.