شناسهٔ خبر: 108325 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن خبر داد:

محدودیتی در تامین مالی نهضت ملی مسکن نیست/رشد ۱۱۹ درصدی ارایه تسهیلات در بخش مسکن و ساختمان در سال ۱۴۰۰

دیدار مدیرعامل بانک مسکن در جریان سفر به شهر قم و دیدار با عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه محدودیتی در تامین منابع مالی نهضت ملی مسکن وجود ندارد از رشد ۱۱۹ درصدی ارایه تسهیلات در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از افزایش اعطای تسهیلات بانکی در حوزه تامین مسکن مردم خبر داد و گفت: با توجه به حمایت‌های گسترده رییس‌جمهوری در مدت کوتاه دولت سیزدهم برای تامین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن هیچ گونه محدودیت و مانعی وجود ندارد و بانک مسکن در جهاد مسکن‌سازی کشور پیشتاز است.

وی با ارائه آماری از میزان تسهیلات اعطایی به مردم افزود: تسهیلات در بخش مسکن و ساختمان نسبت به سال ۱۳۹۹، رشدی معادل ۱۱۹ درصد را نشان می‌دهد که جامعه هدف آن نیز کمک به اقشار کم‌درآمد است.

مدیرعامل بانک مسکن از تامین مالی سهمیه ساخت مسکن توسط بانک متبوع خود خبر داد و اعلام کرد: با توجه به زمان ارائه دستورالعمل‌های مربوطه از مراجع بالادستی و همچنین با توجه به عملکرد شبکه بانکی، میزان تسهیلاتی که به منظور احداث واحد مسکونی تا پایان سال ۱۴۰۰ توسط بانک مسکن پرداخت شده، نشان‌دهنده آن است که عملکرد بانک قابل قبول و در حد مطلوبی است.

گفتنی است، پس از ارائه گزارش‌های مستند و مستدل مدیرعامل بانک مسکن، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری از خدمات بانک مسکن قدردانی کرد.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح نهضت ملی مسکن، همکاری هرچه بیشتر بانک مسکن با دولت و اجرای صحیح تعهدات بانک در این حوزه را خواستار شد.