شناسهٔ خبر: 10833 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

حسینی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

تقدیر از بسته‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی وزارت راه‌وشهرسازی/ قابلیت انتقال ترافیک فرودگاه‌های دبی و استانبول به فرودگاه امام(ره)

موید حسینی صدر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی قابلیت جذب سرمایه‌گذاری بالایی دارند گفت: امیدواریم با برطرف شدن تحریم‌ها اتفاقات خوبی در این وزارتخانه رخ دهد.

موید حسینی‌صدر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه حضور شرکت‌های خارجی در ایران به سود اقتصاد کشور خواهد بود٬ گفت: سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در کشور موجب ارتقای سطح اجرایی و افزایش سرعت پیشرفت پروژه‌های عمرانی در وزارت راه و شهرسازی می‌شود.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی انتقال تجربه را یکی دیگر از مزیت‌های ورود شرکت‌های خارجی به ایران برشمرد و افزود: امروزه در دنیا اجرای پروژه‌های عمرانی از قبیل پل‌ها٬ تونل٬ تقاطع‌های چند سطحی و راه‌آهن پیشرفت‌های شگفت‌انگیزی داشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ورود شرکت‌های درجه یک دنیا در عرصه شهرسازی و عمرانی به ایران امتیاز بسیار خوبی به شمار می‌آید٬ ادامه داد: علاوه بر ورود این شرکت‌ها با توجه به توافق هسته‌ای، وزارتخانه‌ها باید بسته‌های سرمایه‌گذاری خود را برای ارائه به این شرکت‌ها آماده کنند.

حسینی‌صدر درباره اینکه معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی مسئول مذاکره و ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری به شرکت‌های خارجی بوده و طرف خارجی با یک متولی مشخص و پیشنهاد روشن مواجه می‌شوند٬ گفت: این اقدام وزارت راه و شهرسازی جای تقدیر و تشکر دارد چراکه ارائه برنامه‌ مشخص به سرمایه‌گذاران خارجی زمینه‌های همکاری‌های دو جانبه را فراهم می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی بسته‌ها و پیشنهادات سرمایه‌گذاری خود را برای سرمایه‌گذاران خارجی آماده و تدوین کرده‌اند هم نکته بسیار مثبتی به شمار می‌آید و از این فرصت‌ باید به بهترین نحو استفاده کرد.

وی با بیان اینکه وزارت راه وشهرسازی افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها در هر چهار شاخه حمل و نقل جاده‌ای٬ ریلی٬ هوایی و دریایی می‌تواند صورت گیرد و اولویت باید با جاده‌های منتهی به مرزها٬ شبکه ریلی کشور٬ راه‌اندازی قطارهای سریع‌السیر و تأمین ناوگان هواپیمایی کشور باشد.

حسینی‌صدر با اشاره به اینکه هزینه حمل بار با قطار یک پنجم هزینه حمل آن در شبکه جاده‌ای بوده سرمایه‌گذاری در این حوزه را ضروری برشمرد و درباره استقبال شركت فرانسوي ADP برای سرمايه‌گذاري در ساخت ترمینال «ایران‌‌ شهر» و بازسازی و توسعه ترمینال یک فرودگاه امام (ره) گفت: در حوزه هوایی نیز ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و استراتژیک خود پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند در منطقه نقش بسزایی را ایفا کند به طوریکه بخشی از ازدحام فرودگاه‌های دبی و استانبول به تهران و فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: با توجه به وسعت کشورمان می‌توانیم خیلی سریع با مشارکت طرف‌های خارجی فرودگاه‌ مدرنی برای پروازهای خارجی و پروازهای دوم از کشورهای منطقه داشته باشیم و این مسئله می‌تواند برای کشور نیز بسیار سوده باشد. در مجموع وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه‌ای است که قابلیت جذب سرمایه‌گذاری بالایی دارد و امیدواریم با برطرف شدن تحریم‌ها اتفاقات خوبی در این وزارتخانه روی دهد./

نظر شما