شناسهٔ خبر: 108397 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

پرداخت یکهزار و ۱۵۰ میلیاردتومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان/ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا مردادماه به ۲ میلیون واحد می‌رسد

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار ضرب‌الاجل۱۰ روزه برای ثبت اراضی و پروژه‌های آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن، پرداخت یکهزار و ۱۵۰ میلیاردتومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا مردادماه به ۲ میلیون واحد می‌رسد

قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه حدود یک میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا قرار گرفته است از افزایش این تعداد تا مردادماه به ۲ میلیون واحد مسکونی خبر داد.

ضرب‌الاجل ۱۰ روزه برای ثبت اراضی و پرو‌ژه‌های آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی در جمع مدیران کل راه و شهرسازی تاکید کرد: مدیران کل راه و شهرسازی حداکثر ۱۰ روز زمان دارند تا زمین‌های تعیین تکلیف شده و پروژه‌های آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن را در سامانه ثمن وارد کنند.

بارگذاری محدوده، حریم و کاربری‌های بیش از ۳۶۰ شهر در بانک زمین

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام اینکه اراضی وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌ها شناسایی و در بانک زمین بارگذاری شد از بارگذاری محدوده، حریم و کاربری‌های بیش از ۳۶۰ شهر در بانک خبر داد.

راهنما و دستورالعمل استفاده از سرباره‌ها در پروژه‌های حمل و نقلی تدوین شد

رییس بخش ژئوتکنیک و زیرساخت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تدوین راهنما و دستورالعمل استفاده از سرباره‌های در پروژه‌های حمل و نقلی در همکاری با وزارت صمت، سازمان ایمیدرو، شرکت ملی فولاد و تولیدکنندگان فولادی خبر داد.

تکمیل ۴ هزار واحد مسکن مهر پرند تا شهریور

محسن وطن‌خواهی مدیرعامل شهر جدید پرند از تکمیل واحدهای باقیمانده واحدهای مسکونی مهر تا شهریور امسال خبر داد.

بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در اجرای قانون جهش تولید مسکن

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید در راستای همکاری‌های مشترک علمی، پژوهشی و تحقیقات کاربردی، آموزشی و اجرایی و باهدف توسعه به‌کارگیری فناوری‌های نوین ساختمانی و صنعتی‌سازی در اجرای قانون جهش تولید مسکن، تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند.

میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد به ۱۸ درصد رسید

حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیشرفت فیزیکی ۶۰ هزار واحد طرح نهضت ملی توسط بنیاد را ۱۸ درصد برشمرد و گفت: در بخش مسکن شهری همکاری بانک مسکن با بنیاد همکاری مناسبی است.

پرداخت یکهزار و ۱۵۰ میلیاردتومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت یکهزار و ۱۵۰ میلیاردتومان تسهیلات خودمالکی به حساب سازندگان در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

پیگیری ۴۰ هزار پرونده حقوقی زمین‌خواری در دولت سیزدهم

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن تشکیل یگان حفاظت سازمان را راهکاری برای کاهش تصرفات به اراضی دولتی و ملی عنوان کرد و گفت: ۴۰ هزار پرونده حقوقی زمین خواری در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود.