شناسهٔ خبر: 108428 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد؛

فرصت های سرمایه گذاری بندری و دریایی استان گیلان با جذب سرمایه گذاران برای ایجاد مرکز گردشگری - تفریحی/ ضرورت احداث سیلوی غلات و مخازن روغن خوراکی در بندرانزلی

مجتمع بندری انزلی فرصت های سرمایه گذاری بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجتمع بندری انزلی با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز و نزدیکی و همجواری این بندر به مراکز و شهرستان های دارای کارخانجات تولیدی و راه دسترسی جاده ای ایمن و آسان و همچنین ارائه خدمات مطلوب تر همواره مورد استقبال صاحبان کالا قرار داشته است.

با توجه به اینکه کاهش قیمت تمام شده کالاها، برای کشور و سرمایه گذاران اهمیت زیادی دارد، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان تمام سعی خود را کرده است که در این بخش تصمیم های مناسبی اتخاذ کند، از همین رو شاهد توسعه و افزایش روند رو به رشد ۶ درصدی در تخلیه و بارگیری کالا و رشد ۷۹ درصدی در صادرات کالاهای غیرنفتی در سال گذشته در مجتمع بندری انزلی بودیم.

ظرفیت مجتمع بندری انزلی در بخش سیلو غلات ۹۶ هزار تن بوده که هم اکنون با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال ساخت دو سیلو ۵۰ هزار و ۴۵ هزار تن است که با تکمیل این پروژه ظرفیت این بخش به ۱۹۱ هزار تن خواهد رسید.

در بخش مخازن روغن نیز ظرفیت کنونی ۱۰ هزار تن است که با تکمیل مخزن ۶ هزار تنی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی این مقدار به ۱۶ هزار تن افزایش پیدا می کند. همچنین به منظور احداث خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی ۷ کیلومتر در محوطه های بندری و خارج از بندر در حال انجام است.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان همواره مشوق های سرمایه گذاری را در راستای حمایت از سرمایه گذاران از جمله برخورداری از مزایای مناطق آزاد تجاری و صنعتی و معانیت مالیاتی و امکان برخورداری از تسهیلات وجوه اداره شده سازمان برای توسعه و تمرکز طرح های زیرساختی ارائه کرده و دسترسی آسان به مناطق صنعتی و پر جمعیت مرکز، شمال و شمال غرب کشور از جمله مزایای این بندر ۳۰۰ ساله است. 

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، در مجموع ۴۴۴ میلیارد تومان در بندرانزلی سرمایه گذاری شده است، بر این اساس جذب سرمایه های سرمایه گذاران برای مرکز گردشگری- تفریحی و دریایی، احداث سیلوی غلات، مخازن روغن خوراکی، صنایع تولیدی و ارزش افزوده، مرکز ساخت و تعمیرات کشتی در دستور کار قرار گرفته است.