شناسهٔ خبر: 108473 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران:

ستاد بازآفرینی شهرستان نجف‌آباد فعال می‌شود

نعمت آباد اصفهان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ستاد بازآفرینی شهرستان نجف‌آباد برای بررسی و تصویب طرح‌ها و پروژه‌های بازآفرینی و پیگیری اجرای آن‌ها توسط دستگاه‌های مسئول فعال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در دومین دیدار ابوالفضل ابوترابی نماینده حوزه انتخابیه نجف‌آباد اصفهان با محمد آئینی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن پیگیری تصمیمات جلسه قبل، وظایف ستاد ملی، ستاد استانی و ستاد بازآفرینی شهرستان‌ها تشریح شد.

در این دیدار مقرر شد، شهرداران مراکز شهرستان‌ها به عنوان دبیران ستاد بازآفرینی شهری شهرستان، نسبت به فعال‌سازی ستاد شهرستانی با دستور کار بررسی مداوم طرح‌ها و پروژه‌های ضروری مورد نیاز تمام محلات هدف بازآفرینی استان اقدام کرده و مصوبات را برای استاندار و رییس ستاد بازآفرینی شهری استان  ارسال کنند.

علاوه بر این مقرر شد ضمن برگزاری جلسات ماهانه و جلسات هفتگی کارگروه‌های تخصصی ذیل ستاد از تحقق طرح‌ها و برنامه‌های مصوب اطمینان حاصل کرده و مشکلات و موانع پیش‌رو را با تشریک مساعی تمام اعضا برطرف کنند.

در ادامه جلسه موضوع بهسازی معابر و اختصاص سهمیه قیر حمایتی و پروژه‌های باغ ملی نجف‌آباد و محله سفید گلدشت در توضیحات شهرداران این دو شهر مطرح شد.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، شهردار نجف‌آباد با بیان این که چنانچه ضوابط طرح تفصیلی نجف‌آباد و افزایش تراکم اصولی و منطقی آن مثل سایر شهرها مصوب شود هیچ مشکلی فراروی نوسازی مسکن وجود نخواهد داشت و به شدت سرعت خواهد گرفت، چرا که با تراکم غیرمنطقی فعلی هیچ سازنده‌ای برای ورود به نوسازی و احداث مسکن رغبت ندارد.