شناسهٔ خبر: 108529 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد:

۵ پردیس منطقه‌ای تخصصی راه، مسکن و شهرسازی در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود/بهر‌ه‌مندی از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد پردیس‌های منطقه‌ای

علیرضا قاری قرآن - اصفهان رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: راه‌اندازی ۵ پردیس منطقه‌ای در دستور کار است و برنامه‌ریزی شده تا با گسترش پردیس‌های منطقه‌ای بهره‌مندی از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت شود.

علیرضا قاری‌قرآن رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص برنامه‌های آن مرکز برای تحقق شعار سال «تولید؛ دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» و بهره‌مندی از شرکت‌های دانش‌بنیان در ساخت و ساز و همچنین پروژه‌های عمرانی به ارایه نکاتی پرداخت.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: در خصوص تحقق شعار سال برنامه مرکز این است که شرکت‌های دانش‌بنیان به طور مستقیم با مرکز و با شیوه‌های قانونی که هم‌اکنون در کشور وجود دارد تحت عنوان پردیس‌های منطقه‌ای همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

قاری‌قرآن‌ افزود: در برنامه است تا با گسترش پردیس‌های منطقه‌ای بهره‌مندی از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت شود. بر همین اساس برنامه‌ریزی شده تا بین ۴ تا ۵ منطقه پردیس تخصصی راه، مسکن و شهرسازی در استان‌های بزرگ و استان‌های همجوار از جمله مرکز، شمال، شمال‌غرب، شمال ‌شرق و جنوب کشور ایجاد شود و گسترش یابد.  

وی تصریح کرد: پتانسیل و هم‌افزایی شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار هم می‌تواند به مرکز تحقیقات این قدرت را بدهد تا اگر مسائلی در حوزه‌های مختلف وزارت راه و شهرسازی ایجاد شد با ظرفیت‌های دانشگاهی و علمی مرکز تقویت شود. همچنین مرکز بتواند همراستا با فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت کرده و گواهینامه‌های فنی به شرکت‌های ارایه دهنده خدمات، ارایه بدهد.

قاری‌قرآن اعلام کرد: مقرر شده است تا تغییر اساسی در ساختار و فعالیت‌های مرکز تحقیقات در برنامه این مرکز قرار گیرد.

انتهای پیام/