شناسهٔ خبر: 10854 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مانی‌فر در جلسه کمیسیون ماده پنج مطرح کرد:

تلاش برای افزایش کیفیت زندگی شهروندی

حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی قزوین خبر داد: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده پنج مسائل مرتبط با حقوق شهروندی و توسعه پایدار شهری به طور مستمر در دستور کار قرار گرفته و متناسب با شرح وظایف به دستگاه ها و نهادها از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان، شهرداری ها و کمیته سیما و منظر ارجاع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، حامد مانی فر در جلسه کمیسیون ماده پنج که در محل این اداره کل برگزار شد، بیان کرد: افزایش کیفیت زندگی شهروندی از اساسی ترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شود به همین دلیل نیاز است که از توان همه دستگاهها و نهادهای متخصص و مرتبط استفاده شود.

وی افزود: نهادهای یاد شده مکلف خواهند بود نسبت به انجام بررسی های دقیق تر و ارائه پیشنهادات اجرایی به کمیسیون ماده پنج اقدام کنند.

مانی فر دستیابی به الگوی معماری ایرانی – اسلامی در سیما و منظر شهرها را از مهمترین موارد این مصوبه دانسته و گفت: ایجاد چهره و سیمای متناسب شهری زمانی رخ میدهد که بدانیم شهرهای ما می خواهند چه نقشی ایفا کنند تا لباش متناسب با آن نقش را بر تن آنها بپوشانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اولویت اتخاذ رویکرد انسان محوری در توسعه شهرها گفت: گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه و توسعه حمل و نقل عمومی نیز از مواردیست که باید در خصوص آن برنامه ریزی شده و ارائه طرح برای آن صورت گیرد.

وی در این باره ادامه داد: پیش بینی طرح و نقشه هایی برای تفکیک زباله از مبدا و بازیافت آن و همینطور ارایه راهکارهایی برای بهره بری از فاضلاب خانگی برای مصارفی مانند آبیاری باغچه و شستشوی ماشین از ملزوماتی است که محیط زیست به شدت نیازمند آن است.

کمیسیون ماده پنج به ریاست استاندار و در نبود ایشان معاون عمرانی، جهت بررسی و تصویب طرح های تفصیلی شهری به صورت منظم در محل اداره کل راه و شهرسازی که دبیرخانه این کمیسیون است  تشکیل می شود.

سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره امور اراضی از دیگر اعضای این کمیسیون به شمار می روند.

نظر شما