شناسهٔ خبر: 108613 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فروردین امسال بیش از ۴هزار برگ معاینه فنی خودروهای سنگین در قزوین صادر شد

رشد 16 درصدی مراجعه خودروهاي سنگین به مراکز معاینه فنی در سال ۱۴۰۰ معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از صدور ۴هزار و ۴۶۸برگ معاینه فنی خودروهای سنگین طی ماه گذشته در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، علیرضا معیری‌پور گفت: با توجه به ارتباط بین سامانه معاینه فنی و سامانه صدور بارنامه و صورت وضعیت خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند قادر به دریافت بارنامه جهت حمل و بار و صورت وضعیت جهت انتقال مسافر در محورها نخواهند بود.

وی اضافه کرد: استان قزوین دارای ۵مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین است که به منظور ارتقای ایمنی تردد جاده ای و کاهش میزان آلودگی هوا زیر نظر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تاسیس و راه اندازی شده اند تا نسبت به کنترل فنی خودروهای سنگین اقدام و برای آن دسته از خودروهایی که فاقد نقص فنی باشند برگه معاینه فنی صادر شود.

معیری پور در ادامه با ارایه گزارشی از بخشی از دیگر فعالیت های انجام شده طی ماه فروردین گفت: در این مدت ۹۰هزار تن بار داخل استان و ۴۸۴هزار تن نیز در خارج از استان توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان قزوین حمل شده است.

وی، میزان مسافران جابه جا شده با ناوگان حمل و نقل مسافر را نیز ۱۳۸هزار و۴۴۷ نفر عنوان کرد و گفت:از این تعداد ۵۴هزار و ۹۷۵ مسافر داخل استان و ۸۳هزارو ۴۷۲ مسافر به خارج از استان جابه‌جا شده‌اند.

به گفته وی در این مدت ۳۹هزار و ۴۳ برگ بارنامه،۷۲کارت هوشمند جدید برای ناوگان و رانندگان حمل و نقل بار و ۱۸کارت هوشمند برای ناوگان و رانندگان حمل و نقل مسافر نیز در استان قزوین صادر شده است.

معیری پور، ایمن سازی یا تجدید ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها به تعداد ۶مورد، بازرسی از ۱۰خودرو جهت کنترل اضافه تناژ بار، انجام گشت نظارت بر حمل مواد خطرناک به تعداد ۳مورد و بازدید از ۱۳۶خودروی مسافری را از دیگر فعالیت های انجام شده در فروردین ماه امسال عنوان کرد.