شناسهٔ خبر: 108657 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛

برگزاری جلسه کار گروه اجرایی ایمنی در سازمان هواپیمایی کشوری

محمدی بخش جلسه کارگروه اجرایی ایمنی در راستای ارتقاء سطح ایمنی، پیاده سازی و اجرای طرح جامع ایمنی هوانوردی کشور(SSP) و توسعه صنعت هوانوردی بر اساس زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری برگزارشد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه کارگروه اجرایی ایمنی به ریاست محمدی بخش، رئیس سازمان و اعضای کارگروه برگزارشد. در این جلسه، ضمن مرور اقدامات و گزارش های بازرسان سازمان از ممیزی های بعمل آمده در سال نو و ایام نوروز، اهداف سازمان در سال جدید درراستای ارتقاء سطح ایمنی، پیاده سازی و اجرای طرح جامع ایمنی هوانوردی کشور(SSP) و توسعه صنعت هوانوردی براساس زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در جلسه کارگروه ایمنی در خصوص افزایش عوامل کنترلی و نظارتی دفاتر نظارتی سازمان، بررسی و نظارت سختگیرانه کارگروه معافیت های مقرراتی سازمان بر درخواستهای معافیت شرکتهای هواپیمایی،  ایجاد زیر ساخت های سخت افزاری جهت کنترل ابزار آلات دقیق فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی. طراحی، ساخت و  همچنین واردات قطعات بر اساس نیاز صنعت و شرکت های هواپیمایی و توسعه آموزش متخصصان صنعت برنامه ریزی شد. در این جلسه لزوم حمایت از  راه اندازی پردیس های علم و فناوری در صنعت هوایی کشور نیز به تصویب رسید

همچنین با توجه به فرا رسیدن فصل گرما، برنامه ریزی، تهیه و اجرای دستورالعمل های پیشگیرانه برای جلوگیری از رخداد حوادث موتور در شرایط گرما در دستور کار دفاتر تخصصی و نظارتی سازمان قرار گرفت

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، در پایان مقرر شد جلسات کارگروه ایمنی با حضور کارشناسان خبره و مدیران ایمنی صنعت هر ماه در سازمان برگزار گردد.