شناسهٔ خبر: 108665 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش‌ها تا اوایل هفته آینده/ افزایش غبار در خوزستان و ایلام

باران کارشناس سازمان هواشناسی در جریان تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور از تداوم بارش‌های بهاری تا اوایل هفته آینده خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت آب و هوای کشور برای امروز چهارشنبه، هفتم اردیبهشت ماه و روزهای آتی را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه امروز در اغلب مناطق کشور شاهد رگبار باران خواهیم بود،‌ عنوان کرد: برای فردا، پنجشنبه نیز به جز بوشهر، خوزستان،‌ فارس، هرمزگان و سیستان بلوچستان در سایر مناطق کشور در برخی ساعات رگبار باران،‌ رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط گرد و غبار و در نقاط مستعد بارش تگرگ را خواهیم داشت. 

گودرزی شدت بارش‌ها برای امروز را در شمال غرب و غرب کشور پیش‌بینی کرد و گفت: امروز در اردبیل،‌ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،‌ غرب کردستان، شمال زنجان، گلستان و خراسان شمالی بارش‌ها به نسبت شدیدتر است. 

وی با تاکید بر اینکه بارش‌ها تا اوایل هفته آتی ادامه دارد،‌ اظهار کرد: غباری که در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب است،‌ امروز در خوزستان و ایلام بیشترین میزان را دارد و میزان غبار در بوشهر و لرستان کمتر از دو شهر مذکور است که به تدریج از میزان غبار در این مناطق کاسته می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز بعدازظهر وزش باد به نسبت شدید و رگبار و رعد و برق را شاهد است و دمای هوا در پایتخت به ۲۷ درجه بالای صفر می‌رسد.