شناسهٔ خبر: 108678 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن از هفته آینده/الزامی شدن ارزیابی مخاطرات فرونشست در تمامی مطالعات عمرانی

 روند ساخت پروژه ۷۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر رباط کریم پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن به روستاییان از هفته آینده، امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد مسکن با دانشگاه شریف برای صنعتی‌سازی، امضای تفاهم‌نامه مرکز تحقیقات با شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بیش از ۴۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده در حال نوسازی است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از معرفی ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد برای دریافت تسهیلات نوسازی به بانک خبر داد و گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران در پروژه‌های مرتبط با شرکت بازآفرینی شهری به طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۴۵ هزار واحد را در دست نوسازی دارد.

قدردانی از اعضای اصلی شورای‌عالی شهرسازی و معماری

در دومین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری (۱۴۰۱) از اعضای اصلی شورا و نمایندگان سازمان‌ها و وزارتخانه‌های عضو شورا تقدیر و تشکر شد.

اراضی وزارت راه و شهرسازی در بانک زمین بارگذاری شد

فخاری معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:ظرفیت یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کمک کرد تا دارایی‌های سازمان و به ویژه وزارت راه و شهرسازی و دولت در قالب انفال و املاک ملی حفظ شود.

مشکلات ثبتی اراضی شهر پردیس در همکاری با سازمان ثبت رفع می‌شود

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال از رفع مشکلات ثبتی اراضی شهر پردیس در همکاری با سازمان ثبت خبر داد.

اراضی ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین می‌شود

فخاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام اینکه اراضی لازم برای احداث بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است، گفت: علاوه بر این تأمین حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نیز از طریق الحاق و تعیین کاربری‌های جدید در دست اقدام است که در مجموع به دومیلیون و ۴۰۰ هزار واحد می‌رسد.

احداث و تکمیل ۳۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد در شهرها در برنامه بنیاد مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بنیاد احداث و تکمیل ۳۰ هزار واحد شهری اقشار کم‌درآمد را برای سال جاری در برنامه دارد.

کلنگ احداث ۳ هزار واحد مسکونی جدید در پرند به زمین زده‌ می‌شود

مدیرعامل شهر جدید پرند با اشاره به اینکه ۱۲ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در پرند در حال ساخت است از آغاز عملیات اجرایی ۳ هزار واحد جدید به زودی با حضور رییس‌جمهوری خبر داد.

تفاهم‌نامه بنیاد مسکن و دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسید

روسای دانشگاه صنعتی شریف ‌و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌و پژوهشکده سوانح طبیعی ایران (وابسته به این بنیاد) با هدف بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در زمینه ساخت مسکن، تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند.

پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن به روستائیان از هفته آینده آغاز می‌شود

رئیس بنیاد مسکن از آغاز فرایند اجرایی پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به روستائیان از هفته آینده خبر داد.

تفاهم‌نامه بهره‌مندی از فناوری‌های نوین به امضا رسید

تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی و آموزشی به منظور بهره‌برداری از توانمندی‌های علمی و تخصصی از طریق تسهیل در برقراری ارتباط متقابل بین مرکز تحقیقات و گروه سرمایه‌گذاری مسکن به امضا رسید.

صنعتی‌سازی و ارتقای کیفیت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته می‌شود

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه به روز کردن تکنولوژی‌های ساخت ضرورتی اجتناب ناپذیر است، گفت: صنعتی‌سازی و ارتقای کیفیت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته می‌شود.

لزوم بروز رسانی محل سکونت و مالکیت در سامانه املاک و اسکان

معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرد: دریافت‌کنندگان پیامک از سرشماره V.MASKAN با مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان اطلاعات محل سکونت و مالکیت خود را به روز کنند.

واگذاری مسکن به متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر

معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای توضیحاتی را در خصوص ثبت‌نام متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر برای واگذاری مسکن ارایه کرد. در متن اطلاعیه آمده است: با توجه به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، به اطلاع می‌رساند متقاضیانی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد، می‌توانند با مراجعه به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس http//:saman.mrud.ir در بخش نوع سرپرستی با انتخاب گزینه "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. بدیهی است پس از ثبت‌نام از متقاضیان، در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، سایر اقدامات لازم حسب ضوابط و مقررات مربوطه صورت خواهد پذیرفت.

مخاطرات فرونشست در تمامی مطالعات عمرانی ارزیابی می‌شود

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و مطالعاتی برای کاهش مخاطرات فرونشست گفت: مخاطرات فرونشست در تمامی مطالعات عمرانی ارزیابی می‌شود.

بهره‌برداری از فاز اول ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در تیرماه

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۸۰ هزار واحد مسکونی در ۳۱ استان کشور در مراحل مختلف ساخت است، گفت: مرحله اول این طرح در اوایل تیرماه به بهره برداری خواهد رسید.