شناسهٔ خبر: 108742 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بیشتر مناطق کشور امروز بارانی است/ سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده فعال است

آب و هوا- هواشناسی- بارندگی کارشناس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش برای بیشتر مناطق کشورمان طی امروز، گفت: تا اواسط هفته آینده در نقاط مختلف کشور، به ویژه نوار شمالی، بارندگی خواهیم داشت.

امیرحسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز پنجشنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، ضمن اعلام اینکه امروز در استان بوشهر وزش باد و گرد و خاک رخ داد، گفت: تا اواسط هفته آینده با عبور متناوب امواج تراز میانی از روی کشورمان، به ویژه برای نوار شمالی کشور، بارندگی خواهیم داشت.

وی افزود: امروز برای بیشتر مناطق کشور، فردا بجز استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان، شنبه بجز نوار شرقی هرمزگان، یکشنبه بجز خوزستان، فارس، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان، سایر مناطق کشورمان بارش را پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: دوشنبه در نوار شمالی در برخی ساعات، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ را انتظار داریم. شدت بارش‌ها در این مدت در شمال غرب و غرب کشورمان خواهد بود.

وی گفت: خلیج فارس فردا مواج و متلاطم خواهد بود و تنگه هرمز و دریای عمان هم فردا و پس‌فردا مواج خواهد شد.

نقشینه برای تهران هم طی امروز بارش‌های خفیف و پراکنده به صورت رگبار را پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای هوای پایتخت امروز ۲۶، فردا ۲۵ و پس‌فردا ۲۴ درجه خواهد بود. ضمن اینکه فردا و پس‌فردا در برخی ساعات در تهران، رگبار با احتمال وزش باد شدید خواهیم داشت.