شناسهٔ خبر: 108822 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان خبر داد؛

تلاش برای بهره‌برداری و تکمیل ۱۵ کیلومتر از محور آبادان به اروندکنار تا پایان سال جاری

جاده مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در جریان تشریح روند عملیات احداث و تکمیل جاده آبادان به اروندکنار گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال حدود ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر و تا شهریور سال ۱۴۰۲ نیمه دیگر این پروژه تکمیل شود.

رضا رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روند عملیات احداث و تکمیل جاده آبادان به اروندکنار را تشریح کرد و گفت: در این زمینه ۲۳ میلیارد تومان اعتبار سال ۱۴۰۰ بود و کریدور فعال و مشغول به کار است.

وی عنوان کرد: به دنبال اخذ ماده ۵۶ بودیم و اکنون در مراحل پایانی گرفتن تضمین از سازمان برنامه و بودجه هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال حدود ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر و تا شهریور سال ۱۴۰۲ نیمه دیگر این پروژه تکمیل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان خاطرنشان کرد: شش کیلومتر از این محور اخیرا به بهره‌برداری رسید و طی دو سال گذشته نیز حدود پنج کیلومتر به بهره‌برداری رسیده بود و اکنون ۱۱ کیلومتر زیر بار ترافیک است. امیدواریم حدود ۳۰ کیلومتر باقی مانده نیز طی سال جاری و آتی تکمیل شود.

گفتنی است بر اساس ماده ۵۶، به منظور تسریع در عملیات اجرایی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و طرح‌های ملی استانی شروع شده با اولویت پیشرفت فیزیکی بیشتر، به دستگاه‌های اجرایی طرح‌های مندرج در پیوست شماره(۱) قوانین بودجه سنواتی و طرح‌های ملی استانی شده، اجازه داده می‌شود پس ازتأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نسبت به انعقاد قرارداد تسهیلات مالی با تأمین کنندگان منابع مالی مشتمل بر پیمانکار یا سازنده طرح، اشخاص حقیقی یا حقوقی ایرانی، بانک‌ها و سایر مؤسسات اعتباری مالی و پولی در قالب عقود اسلامی مندرج در قانون عملیات بانکی بدون ربا مصوب ۱۳۶۲/۶/۸ اقدام کنند.