شناسهٔ خبر: 108871 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست با مدیر ستاد اقامه نماز هرمزگان عنوان شد؛

آغاز ثبت نام مسکن برای خانوار‌های دارای ۳ فرزند در هرمزگان / تاکید بر رفع کمبود نمازخانه های بین راهی محور بندرعباس- سیرجان

دیدار مدیر ستاد اقامه نماز و مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان 1 هم اندیشی و نشست مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با مدیر ستاد اقامه نماز استان و حضور کارشناسان این مجموعه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(هرمزگان)، در این نشست عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان ضمن خیرمقدم، به موضوعات مورد بحث همچون؛ طرح مسائل و موضوعات بخش راه و تشریح سیاست های کلی وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن پرداخت .

کمالی در ابتدای سخنان خود به نقش و اهمیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل هرمزگان پرداخت وگفت: موقعيت خاص جغرافيايی هرمزگان سبب شده تا توسعه حمل و نقل ترانزيت در مسیر جنوب به شمال زمینه ارز آوری و اشتغالزایی و توسعه اقتصادی فراوانی برای كشور ایجاد شود.

وی افزود: آمارها نشان می دهد بیشترین سفرهای دریایی در هرمزگان صورت می گیرد، هرمزگان فعال ترین مرز ترانزیت کشور است، این استان در پیشانی حمل و نقل و ترانزیت کشور قرار دارد اما اعتبار ابلاغی کمی برای توسعه راه های استان وجود دارد از اینرو از برنامه های این اداره کل در سال جاری توسعه زیرساخت های این استان به ویژه جاده های اصلی و فرعی است که در دستور کار قرار دارد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در بخش دیگر سخنان خود به ثبت نام مسکن از متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر در بندرعباس اشاره کرد و گفت: با عنایت به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، متقاضیانی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها از تاریخ ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۰ باشد، می توانند با مراجعه به سامانه طرح های حمایتی مسکن به آدرس saman.mrud.ir در بخش نوع سرپرستی با انتخاب گزینه "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: قیمت هر متر تمام شده طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۷ میلیون تومان برای هر متقاضی پیش بینی می شود.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی مدیر ستاد اقامه نماز استان با اشاره به کمبود نمازخانه در مسیر بندرعباس – حاجی آباد گفت: احداث نمازخانه و مسجد یک تکلیف الهی و جزو نیازهای شهروندان است، با توجه به تماس های مردمی و بازدید هایی که از مسیر ترانزیتی و پر رفت و آمد بندرعباس – حاجی آباد انجام شد متوجه شدیم بیشترین خلاء و کمبود نمازخانه و مسجد در این محور است که در این زمینه باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان با اشاره به بارگزاری مستندات با موضوع نماز در سامانه سجاده بیان داشت: این سامانه برای ارزیابی کردن دستگاه ها در توسعه و ترویج فرهنگ نماز است که در جشنواره شهید رجایی نیز تاثیر گذار است و در پایان سال کلیه مستندات مربوط به فعالیت های دستگاه با موضوع نماز در سامانه سجاده بارگزاری می شود تا فعالیت هایی که در راستای نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز در مرکز استان و شهرستانها انجام می شود مستند سازی و در سامانه مربوطه بارگذاری شود.

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی با اشاره به این مطلب که راه و شهرسازی باید با برنامه ریزی و دقت نظر در عملیاتی نمودن توافقنامه که به امضاء بالاترین مقام اجرایی وزارتخانه و همچنین ریاست محترم ستاد اقامه نماز کشور و نماینده ریاست محترم جمهوری به تصویب رسیده و به دستگاه های ابلاغ شده را به مرحله اجرا درآورد اظهار کرد: همه همت نمایند تا علاوه بر این برنامه های مصوب نسبت به طراحی و اجرایی نمودن برنامه ها  بومی که در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز است نیز با دید بازتری عمل شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان با توجه به ترکیب هیئت ارزیابی افزود نمایندگانی از استانداری، دفتر نماینده ولی فقیه و همچنین نماینده دستگاه های اجرایی و کارشناسانی از ستاد اقامه نماز استان به ارزیابی از برنامه ها و فعالیتهای دستگاه که مصوب و ابلاغ شده است خواهند پرداخت.