شناسهٔ خبر: 108887 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خبر داد؛

نقش‌آفرینی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک زنجان در ارتقا کیفی پروژه‌های سدسازی و شهرسازی

جاده مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان از نقش‌آفرینی این آزمایشگاه در ارتقاء کیفی پروژه‌های سدسازی و پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فیروز شاهی، مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان گفتاین آزمایشگاه با در اختیار داشتن ۴۵ نیروی فنی و متخصص و بهره‌گیری از تجهیزات استاندارد در سه شعبه زنجان، ابهر و قیدار اقدام به استقرار ۱۵ واحد آزمایشگاهی در پروژه‌های سطح استان برای ارائه خدمات خاص آزمایشگاهی کرده است.

شاهی با بیان اینکه این آزمایشگاه در سال گذشته آزمایش‌های متنوعی را برای ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های استان ارائه کرده است، تصریح کرد: این آزمایشگاه ۲۶ هزار و ۴۹۹ مورد آزمایش شامل انواع آزمایشات مقاومت مصالح و غیر مخرب، آزمایشات مکانیک خاک و ژئوتکنیک، شیمی، بتن، خاک و آسفالت و نیز دو هزار و ۲۰ متر حفاری در سطح پروژه‌های استان را با دقت، سرعت و منطبق با استانداردهای روز داخلی و بین‌المللی انجام و نتایج آن را به کارفرمایان پروژه‌های دولتی و خصوصی ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان نسبت به استانداردسازی فعالیت‌ها و فرآیندها اقدام و کسب گواهینامه‌ها و استانداردهای مختلف را در سال گذشته در دستور کار خود داشت،‌ گفت: با دریافت گواهینامه‌‎های مورد نیاز، خدمات ارائه شده در فضای استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت نظیر ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ و ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست HSE-MS مطابق با استاندارهای بین‌المللی و ملی، دستورالعمل‌ها و نشریات فنی– اجرایی و مورد تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور انجام و به مشتریان ارائه شده است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان با اشاره به مهمترین پروژه‌های سطح استان، عنوان کرد: این آزمایشگاه در پروژه‌های سدسازی شامل سدهای "مشمپا"، "پاوه رود"، "بلوبین"، "مراش" و "ایارلو" و پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نظیر محور زنجان– بیجار، آسفالت آزاد راه زنجان- تبریز، اصلاح "واریانت- "چایرلو"، محور زنجان- دندی، پروژه‌های شهرداری‌های استان، معابر شهری، کارخانه آسفالت شهرداری همچنین در پروژه‌های مسکن مهر و طرح نهضت ملی مسکن در ارتقاء کیفی این پروژه‌ ها نقش آفرینی داشته است.

وی اضافه کرد: انجام خدمات حفاری و مطالعات ژئوتکنیک و مکانیک خاک در پروژه‎های نهضت ملی مسکن بالغ بر یک هزار متر حفاری و کنترل کیفی عملیات بتنی و خاکی بخشی از خدمات ارائه شده این آزمایشگاه در طرح نهضت ملی مسکن طی سال گذشته بوده است.

شاهی گفت: با توجه به رشد پروژه‌های در دست اقدام طرح نهضت ملی مسکن در سال گذشته آزمایشگاه‌های مستقر را از دو واحد به پنج واحد افزایش دادیم.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته با هدف ورود به بازارهای جدید همکاری و تعامل با سازمان‌ها، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی افزایش یافته است، اظهار کرد: همزمان با افزایش دامنه خدمات آزمایشگاهی و ارائه خدمات به روز، منحصر‌‌به فرد و استاندارد آزمایشگاه در سطح استان، علاقمندی دستگاه‌های اجرایی برای حضور آزمایشگاه در پروژه‌‎های استان نیز افزایش یافت.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان ادامه داد: این آزمایشگاه موفق شد با اداره کل دفتر روستایی استانداری زنجان در خصوص کنترل کیفی پروژه‎‌های عمرانی مد نظر و نیز در راستای مدیریت روسازی راه‌ها PMS و انجام آزمایش اسکنر جاده‌ای و برداشت میدانی اطلاعات شبکه معابر با شهرداری زنجان تفاهم نامه مبادله کند و موفق شد پروژه‌‎های عمرانی ۶۵۰ بخشداری‌ و دهیاری‌ استان زنجان را طی سال گذشته به پایان برساند.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، شاهی با بیان اینکه در سال گذشته این آزمایشگاه موفق به ارائه دوره‌های آموزشی، سمینارهای تخصصی در استان شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته این آزمایشگاه موفق شد یک هزار و ۸۹۰ نفر- ساعت آموزش ضمن خدمت برای همکاران و نیز دوره‌های متنوع آموزشی برای مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرائی استان برگزار کند.