شناسهٔ خبر: 10891 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سعیدنژاد به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

آخرین وضعیت تکمیل فازهای ۲ و ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی/ پیگیری برای تکمیل فاز ۳ توسط بخش خصوصی

محمد سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح توسعه بندر شهید رجایی گفت: در پی آن هستیم تا فاز ۳ بندر شهید رجایی را در قالب انعقاد قرارداد با بخش خصوصی و به صورت واگذاری اجاره‌ای تکمیل کنیم.

محمد سعیدنژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره تلاش‌های سازمان بنادر و دریانوردی برای جذب سرمایه‌گذار با هدف توسعه طرح‌های بندری گفت: همه منابع مالی بنادر ایران غیر از اسکله‌سازی و تأسیسات و تجهیزات قابل نصب روی اسکله به طور کلی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی تأمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: هر چه قدر تا به حال اسکله و تجهیزات مربوط به آن در بنادر کشور ساخته شده، توسط دولت بوده و غیر از موارد یادشده که شامل پس‌کرانه، انبار، سیلو، کارخانه‌های موجود در اراضی بندری و غیره می‌شود همگی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی ساخته و ایجاد شده است.

وی تأکید کرد: اساس و روش کار سازمان بنادر و دریانوردی بر این مبنا است که سرمایه‌گذاری در توسعه اراضی بندری توسط بخش خصوصی انجام شود و اسکله و تجهیزات آن را دولت بسازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تکمیل فازهای ۲ و ۳ بندر شهید رجایی خاطرنشان کرد: در پی آن هستیم تا فاز ۳ بندر شهید رجایی را در قالب انعقاد قرارداد با بخش خصوصی و به صورت واگذاری اجاره‌ای تکمیل کنیم. همچنین جرثقیل‌های دروازه‌ای ویژه تخلیه و بارگیری کانتینر که در کنار اسکله نصب می‌شود (گنتری‌کرین‌های) مربوط به اسکله فاز ۲ بندر شهید رجایی را هنوز نتوانسته‌ایم به دلیل وجود مشکلاتی در قرارداد فاینانس چین به کشور وارد و نصب کنیم. این تجهیزات ویژه تخلیه و بارگیری کشتی‌های چندهزار تنی تا پایان امسال وارد کشور نخواهد شد./

برچسب‌ها:

نظر شما