شناسهٔ خبر: 108910 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه‌های استان یزد خبر داد:

رشد ۲۹ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در ایام نوروز/ احتمال افزایش سفرهای خارجی به عربستان در ایام حج

فرودگاه يزد مدیر کل فرودگاه های استان یزد با اعلام افزایش ۲۹ درصدی سفرهای نوروزی از افزایش سفرهای خارجی به عربستان در ایام حج خبر داد.

عباس محمدی مدیر کل فرودگاه‌های استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام رشد ۲۹ درصدی اعزام و پذیرش مسافران در سال گذشته گفت: اعزام و پذیرش مسافر در سال ۹۹ بیش از ۲۱ هزار نفر بوده است در حالی که این تعداد در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۲۸هزار نفر رسید.

مدیر کل فرودگاه‌های استان یزد بیان کرد: به دليل رفع الزام رعايت استفاده از ٦٠ درصد ظرفيت نشست و برخاست ٩ درصد كاهش داشته است.

محمدی در ادامه اقدامات و برنامه‌های مهم فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد در سال ۱۴۰۱ را احداث ساختمان تکنیکال بلاک، احداث ساختمان ایمنی زمینی،  توسعه ساختمان اداری، احداث باند دوم فرودگاه، تکمیل ساختمان سپاه حفاظت هواپیمایی برشمرد.

مدیر کل فرودگاه های استان یزد توسعه ترن پدهای فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد را از جمله پروژه هایی نام برد که در سال  ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

محمدی در مورد افزایش پروازهای داخلی در سال جاری گفت: با توجه به کاهش کرونا پیش بینی می‌شود سفرهای داخلی نیز به استان یزد افزایش یابد.

مدیر کل فرودگاه های استان یزد در ادامه با اشاره به پروازهای خارجی به کشورهای عراق و عربستان  افزود: پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۱ با برگزاری حج تمتع پروازهای خارجی به عربستان افزایش یابد.