شناسهٔ خبر: 108932 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

وضعیت پروژه‌های راهسازی شمال استان اصفهان /  تا پایان امسال محور بادرود کاشان، بزرگراه می‌شود

بهزاد شاهسوندی-اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تشریح وضعیت پیشرفت پروژه‌های راهسازی شمال استان اصفهان گفت: با تلاش‌های بعمل آمده تا پایان امسال محور بادرود کاشان به بزرگراه تبدیل می‌شود.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص آخرین وضعیت برخی از پروژه‌های راهسازی شمال استان اظهار کرد: در شمال استان اصفهان محور باند دوم برزک-کاشان در حال انجام بوده که شامل کاشان-مشهد اردهال و کاشان-برزک-سه راهی موته به طول ۹۵ کیلومتر است.  

 وی بیان داشت: با اجرای سه راهی استرک، عملیات اجرایی محور کاشان مشهد اردهال به پایان می‌رسد همچنین در محور کاشان-برزک-سه راهی موته نیز عملیات اجرایی ۱۵ کیلومتر از مسیر انجام و به بهره‌برداری رسیده است و در صدد هستیم که سال جاری نیز ۲۵ کیلومتر از این مسیر به بهره برداری برسد.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه چندین تقاطع غیر هم سطح در این محور وجود دارد که در الویت بعدی، اجرایی می‌شود اذعان داشت: این جاده به جاده مرگ معروف شده زیرا محور قدیم آن کوهستانی بوده، عرض کمی داشته و قوس‌های نا ایمن در آن وجود دارد. لذا در نظر داریم تا پایان سال ۱۴۰۳ این مسیر به بهره‌برداری برسد.  

 وی از دیگر پروژه‌های شهرستان کاشان به محور بادرود کاشان اشاره کرد. و گفت: این مسیر ترانزیت بوده و تکمیل ۲۶ کیلومتر آن بر عهده استان اصفهان است. لایه دوم آسفالت و شانه‌ساری محورها در این مسیر در دست انجام است و سعی داریم تا پایان سال ۱۴۰۱ احداث آن به پایان برسد. و به لطف خدا این محور تا پایان امسال کاملا به بزرگراه تبدیل می‌شود.  

 شاهسوندی در خصوص آخرین وضعیت پروژه کنارگذر آران و بیدگل، اظهار داشت: این کنارگذر از پل دارالسلام کاشان تا قبل از شهر مشکات است که به محور قدیم کاشان قم متصل می‌شود. طول این محور ۳۲ کیلومتر بوده که بخشی از آن اکنون در حال بهره‌برداری است.  

 وی اضافه کرد: ۱۳ کیلومتر از این مسیر با مشکلات آزادسازی اراضی منابع طبیعی و شخصی مواجه بود که رفع معارضات صورت گرفته است. این مسیر هفت تقاطع غیر هم سطح بزرگ دارد که دو مورد آن با راه‌آهن تلاقی می‌کند.  همچنین مناقصه این پروژه در سال ۱۴۰۱ برگزار و پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ به پایان خواهد رسید.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: کمربندی کاشان از پل دارالسلام به طول ۲۸ کیلومتر به محور قدیم قم کاشان متصل می‌شود. که حدود ۲۰ کیلومتر از این مسیر در اراضی شخصی و دولتی قرار گرفته و نیازمند آزادسازی است. همچنین هفت کیلومتر از انتهای این مسیر آزادسازی شده است. و به دنبال آن هستیم که تا پایان ۱۴۰۱ این مسیر هفت کیلومتری بهره‌برداری شود تا ترافیک جاده علی آباد کاهش یابد.