شناسهٔ خبر: 108937 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام کرد؛

تکمیل محور ورودی گرمی - پارس‌آباد تا پایان هفته/ بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه در اردبیل تا پایان سال ۱۴۰۱

جاده اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تکمیل محور ورودی گرمی - پارس‌آباد تا پایان هفته و بهره‌برداری از ۵۰ کیلومتر بزرگراه در اردبیل تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ از بهره‌برداری نهایی از ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل خبر داد و گفت: این ۵۰ کیلومتر آماده است و شهروندان اکنون از آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه مقرر شده با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون اول رئیس جمهور این بزرگراه‌ها به بهره‌برداری برسد، عنوان کرد: تا پایان این هفته زمان برنامه افتتاح از پروژه مذکور اعلام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: حدود ۱۳ کیلومتر از این بزرگراه‌ها پیش از نوروز ۱۴۰۱ از جمله محور رضی به گرمی را بازگشایی کردیم،‌ محور اردبیل به مشگین شهر و اردبیل به سرچم نیز اواخر فروردین زیر ترافیک رفت.

حیدری با اشاره به روند پروژه ورودی گرمی تا پارس‌آباد گفت: این محور آماده است اما دارای نواقصاتی بود که در حال رفع و اصلاح هستیم و احتمال می‌دهیم تا پایان هفته تکمیل شود و زیر ترافیک برود.

وی ارزش تقریبی ۵۰ کیلومتر بزرگراه آماده بهره‌برداری را بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان خواند و اظهار کرد: قریب به ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه دیگر نیز در دست احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از آغاز احداث چند محور جدید در استان خبر داد و گفت: محور مشگین‌شهر به اهر و محور گرمی به سمت اردبیل دو محوری هستند که شروع خواهیم کرد.

حیدری افزود: پروژه اردبیل به آستارا تونل حیران و راه‌های طرفین آن، محور اردبیل به سرچم،‌ محور کلور- درام،‌ محور گردنه صائین، محور سه راهی صحرا به سمت بیله سوار و محور پارس‌آباد به مشگین شهر از جمله پروژه‌هایی هستند که به عنوان توسعه باند دوم بزرگراه در دست اقدام داریم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۵۰ کیلومتر را تا پایان فروردین سال جاری به بهره‌برداری رساندیم و به مسئولان نیز قول داده‌ایم ۵۰ کیلومتر دیگر از این بزرگراه‌ها تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد و زیر ترافیک برود،‌ برای دیگر محورها نیز با توجه به اعتبارات برای سال‌های آینده برنامه‌ریزی می‌کنیم.