شناسهٔ خبر: 108957 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه آبادان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی نصب سامانه هواشناسی CAT1 RVR در فرودگاه آبادان

فرودگاه آبادان مدیر فرودگاه آبادان از آغاز عملیات اجرایی نصب سامانه هواشناسی موسوم به CAT1 RVR در این فرودگاه آبادان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود خواست خدایی مدیر فرودگاه آبادان از آغاز عملیات اجرایی نصب سامانه هواشناسی موسوم به CAT1 RVR در این فرودگاه آبادان خبر داد.

خواست خدایی با اعلام این خبر گفت: این سامانه یکی از مهمترین دستگاه های کمک ناوبری و شامل حسگرهای سنجش میزان دید افقی در راستای باند و سایر پارامترهای هواشناسی در آستانه های باند است.

مدیر فرودگاه آبادان گفت: این سامانه دارای سنسور در راستای باند است که با این قابلیت توانایی اندازه گیری دقیق پارامترهای جوی در مجاورت باند را دارد.

خواست خدایی خاطرنشان کرد: سامانه RVR نقش موثری در تضمین سلامت پرواز در شرایط نامساعد جوی دارد.

وی گفت: داده های حاصل از این سامانه که براساس استانداردهای جهانی هواپیمایی (ایکائو ) اجرا شده به طور همزمان در مرکز هواشناسی فرودگاهی و برج مراقبت پرواز قابل رویت بوده و در کنترل ترافیک هوایی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها، مدیر فرودگاه آبادان گفت: با راه اندازی و بهره برداری از این سامانه دید افقی برای استفاده از سامانه فرود اتوماتیک ( ILS ) کاهش یافته و به 900 متر تقلیل می یابد که تا پیش از این حداقل دید افقی جهت فرود پرواز 1200 متر بود.

وی افزود: نصب این سامانه با توجه به وضعیت جوی آبادان در شرایط مه، گرد و غبار و یا هنگام بارندگی به فرود پروازها کمک شایانی می کند و تاخیرات و ابطال پروازها در شرایط بد جوی را کمتر می کند.