شناسهٔ خبر: 108976 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش باران تا اوایل هفته آتی/ورود گرد و خاک از عراق به کشور و کاهش کیفیت هوا

بارش باران در شهر کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارندگی‌ها از امروز تا اوایل هفته آتی در بسیاری از مناطق کشور گفت: طی امروز و فردا وزش باد، گرد و خاک کشور عراق را به ایران منتقل خواهد کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری راه و شهرسازی ، آب و هوای امروز کشور برای امروز و روزهای آتی را پیش‌بینی کرد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، طی ۲۴ ساعت آینده بارش در نوار شمالی و برخی از مناطق غربی کشور ادامه دارد و شدت بارش‌ها برای امروز در نواحی شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در نیمه جنوبی کشور غبار را شاهد خواهیم بود و فردا پنجشنبه در شمال غرب، البرز مرکزی، برخی از مناطق مرکزی و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده و وزش باد را خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: روز جمعه در شمال غرب، البرز، قزوین، تهران، غرب سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و برخی مناطق استان‌،هایی مثل بوشهر کرمان و یزد بارش رخ می‌دهد و بارش‌ها تا اوایل هفته آتی ادامه خواهد داشت.

گودرزی خاطر نشان کرد: از بعد از ظهر امروز وزش باد در کشور عراق منجر به خیزش گرد و خاک و انتقال آن به بخش‌هایی از مناطق غرب و جنوب غرب ایران می‌شود.

وی ادامه داد: فردا نیز علاوه بر این مناطق، در شمال غرب و مرکز کشورمان این غبار وجود خواهد داشت که سبب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید دراین مناطق می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز مواج خواهد شد.

گودرزی آب و هوای امروز تهران را همراه با وزش باد توصیف کرد و افزود: برای اوایل امشب رگبار رعد و برق و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دمای امروز تهران به ۲۷ درجه بالای صفر می‌رسد.