شناسهٔ خبر: 108990 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر/بارش تگرگ در ۷ استان/ انتقال گرد و خاک عراق به نوار غربی کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر، بارش تگرگ در هفت استان و انتقال گرد و خاک عراق به نوار غربی کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت آب و هوای کشور برای امروز و روزهای آتی را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه برای امروز، پنجشنبه، با نفوذ سامانه بارشی به غرب کشور در نوار غربی، نوار شمالی و استان‌های واقع در مرکز و جنوب کشور رگبار پراکنده، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک را خواهیم داشت، گفت: برای شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، قزوین، البرز، تهران و استان‌های مرکزی و غرب اصفهان نیز رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ را پیش بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز علاوه بر بارش‌ها به سبب افزایش وزش باد و خیزش گرد و خاک در کشور عراق، انتقال آن را به نوار غربی کشور در پیش داریم و بخش‌هایی از غرب و شمال غرب کشورمان کاهش کیفیت هوا و دید را تجربه خواهند کرد.

گودرزی با بیان اینکه روزهای جمعه و شنبه سامانه بارشی کل کشور را در بر می‌گیرد، عنوان کرد: ضمن اینکه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، علاوه بر بارش‌ها کاهش نسبی دما صورت می‌گیرد و دریا طی دو روز مذکور مواج و متلاطم می‌شود.

وی بیشترین میزان بارش‌ها را برای دامنه‌های زاگرس اعلام کرد و گفت: شرق و جنوب شرق کشور بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک را خواهند داشت.

گودرزی ادامه داد: در مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین، البرز و استان‌هایی همچون چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد رگبار و رعد و برق شدید و احتمالاً بارش تگرگ را شاهد هستیم.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در روزهای جمعه و شنبه بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب غربی کشور آسمانی غبار آلود را دارند، اظهار کرد: در تهران برای بعد ازظهر و شب‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید را خواهیم داشت که این شرایط طی دو روز آینده در تهران رخ می‌دهد. همچنین امروز بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد به ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد.