شناسهٔ خبر: 109022 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

 بررسی ۳۱ مورد از موارد جاری شهرهای اصفهان، مجلسی و چمگردان در جلسه کمیسیون ماده ۵

کارگروه امور زیر بنایی- اصفهان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۳۱ مورد از موارد جاری شهرهای اصفهان، مجلسی و چمگردان در جلسه کمیسیون ماده ۵ در راستای حل مشکلات کلان شهر و بهبود معضلات شهری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمد بنائیان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: در یک هفته اخیر جلسات کمیته کارشناسی شهرهای میمه، کهریزسنگ، شاهین شهر، لایبید و اصفهان برگزار شد که بررسی طرح تفصیلی شهرهای کهریزسنگ و میمه و تعیین محدوده هدف بازآفرینی شهر شاهین شهر از اهم موارد مطرح شده در این جلسات بود.  

 وی با اشاره به بررسی ۳۱ مورد از موارد جاری شهرهای اصفهان، مجلسی و چمگردان در جلسه کمیسیون ماده پنج اذعان داشت: در این جلسات در راستای حل مشکلات کلان شهری و بهبود معضلات شهری، درخواست‌های مختلفی مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد.  

 معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در جلسه کمیسیون ماده پنج استان اصفهان، تعداد ۲۱ مورد از موارد جاری شهر اصفهان شامل خط بدنه، تغییر کاربری و طرح‌های تفکیکی، سه مورد از موارد جاری شهر مجلسی و شش مورد تغییر کاربری و یک مورد ضوابط مربوط به یکی از خیابانهای اصلی شهر چمگردان مورد بررسی قرار گرفت.  

وی گفت: براساس پیشنهاد ارائه شده توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و پس از اخذ نظر اعضای کمیسیون ماده پنج، برنامه زمانبندی این جلسات تدوین و مقررشد جلسات کمیسیون ماده پنج استان اصفهان به صورت منظم و براساس جمعیت هر شهرستان برگزار شود.  

 بنائیان با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه امور زیربنای، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در این جلسه طرح تفصیلی شهر شاپورآباد، تعیین محدوده ۱۸ مورد از روستاهای زیر ۲۰ خانوار شهرستان‌های چادگان و اردستان، احداث پایگاه اورژانس اردستان، موضوع کریدور انتقال آب از جنوب به اصفهان و همچنین تعدادی از موارد تعیین کاربری صنایع کشاورزی (دامداری، تاسیسات جانبی گلخانه، انبار و اتاق کارگری) مورد بررسی قرار گرفت.