شناسهٔ خبر: 10903 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه‌آبادی:

آغاز پروازهای اعزام حجاج/ اعزام میانگین ۲۵۰۰ زائر با ۸ پرواز از ۱۹ فرودگاه کشور در روز/ شماره تماس‌های پاسخگویی به حجاج

رحمت‌اله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه عملیات اعزام حجاج تا ۲۶ شهریورماه ادامه دارد گفت: هر روز به طور میانگین ۲۵۰۰ زائر با ۸ پرواز از ۱۹ فرودگاه کشور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ رحمت‌الله مه‌آبادی امروز یکشنبه یکم شهریور در آیین بدرقه نخستین گروه حجاج در سال ۹۴ از فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: امروز با انجام ۶ پرواز از فرودگاه‌های بین‌المللی امام (ره)٬ تبریز و ساری عملیات بزرگ انتقال بیش از ۶۴ هزار زائر خانه خدا در قالب ۴۵۵ کاروان از ۱۹ فرودگاه کشور آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات انتقال حجاج تا ۲۶ شهریورماه ادامه خواهد داشت افزود: در این مدت ۲۲۳ پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما)٬ ماهان و سعودی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: طبق برنامه پروازهای مدینه قبل تا ۱۱ شهریور و پروازهای مدینه بعد نیز از ۱۲ شهریور تا ۲۶ شهریور انجام می‌شود.

وی افزود: عملیات برگشت حجاج از ۶ مهر آغاز می‌شود و تا  ۲۵ مهرماه نیز ادامه دارد. در مدت عملیات برگشت حجاج ۲۱۸ پرواز انجام می‌شود.

مه‌آبادی با بیان اینکه فرودگاه‌ بین‌المللی امام خمینی به عنوان پرترددترین فرودگاه حج میزبان ۱۹ هزار و ۹۰۰ زائر با ۷۳ پرواز در طول عملیات انتقال زائران خانه خداست یادآور شد: فرودگاه اردبیل نیز به عنوان کم‌ترددترین فرودگاه حج میزبان ۴۶۰ زائر در قالب ۲ پرواز است.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه ۲۵۰۰ زائر با ۸ پرواز از ۱۹ فرودگاه کشور اعزام می‌شود ادامه داد: امسال شرکت فرودگاه‌های کشور به عنوان میزبان حجاج بیت الله الحرام برنامه ویژه‌ای برای خدمت‌رسانی به آنها دارد که در این راستا طرح تحول خدمت‌رسانی در فرودگاه‌ها در دستورکار است که این طرح همزمان با آغاز پروازهای حج عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: با توجه به اینکه بسیاری از حجاج برای اولین بار از هواپیما برای انجام سفر استفاده می‌کنند برنامه استرس زدایی را در دستورکار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به پروازهای حج از طریق پرتال شرکت فرودگاه‌ها در دسترس کاروان‌ها است افزود: برای نخستین بار حجاج می‌توانند از طریق پرتال شرکت فرودگاه‌ها به صورت آنلاین هر گونه تغییر در ساعات پروازی را مشاهده کنند. همچنین تلفن ۰۹۶۳۳ برای فرودگاه بین الملل امام (ره) و شمار تلفن ۱۹۹ برای سایر فرودگاه‌ها کشور به طور ۲۴ ساعته پاسخگوی سئوالات حجاج و شماره ۱۰۰۰۷۰۶۹ سامانه پیامکی دریافت انتقادات و پیشنهادات است.

مه‌آبادی با اشاره به اینکه برای امسال بیش از ۱۰۰ مأمور برای خدمت‌رسانی به حجاج آموزش‌ دیدند گفت: عملیات خدمت‌رسانی به زائران را از حدود ۲ ماه پیش آغاز کردیم و در این زمینه طرح‌هایی را در فرودگاه‌های میزبان حجاج انجام دادیم به طوریکه در فرودگاه بین‌المللی امام ۱۵ میلیارد ریال به منظور ارتقای سطح خدمات و افزودن ۱۲۰۰ متر مربع فضا به سالن حجاج هزینه شد.

نظر شما