شناسهٔ خبر: 109103 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه‌های استان خبر داد:

افزایش ۳۱ درصدی جابجایی مسافر در آذربایجان غربی/ آمادگی فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه برای اعزام حجاج به سفر حج / رایزنی برای انجام سفرهای خارجی به عتبات عالیات و اربیل عراق

فرودگاه ارومیه مدیر کل فرودگاه های استان آذربایجان غربی با اعلام افزایش ۳۱ درصدی اعزام و پذیرش مسافران از آمادگی این فرودگاه برای اعزام حجاج در ایام حج تمتع به عربستان خبر داد.

محمدعلی نائل قراملكی مدیر کل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، طی سال گذشته در مجموع ۳۴۲۰ پرواز انجام شده که از این تعداد ۳۱۹۴ پرواز داخلی و ۲۴۸ پرواز خارجی برقرار شده است که در پروازهای داخلی و خارجی۳۱۴ هزار و ۹۱۶ مسافراعزام و پذیرش شده است که از این تعداد در مجموع  پروازهای داخلی ۲۵۸هزار و ۱۵۸ نفر مسافر داخلی جابجا شدند و در پروازهای خارجی ۲۶ هزار ۷۵۸ نفر اعزام و پذیرش شدند.

وی در ادامه افزود: پروازهای سال ۱۴۰۰در مقایسه با سال ۱۳۹۹رشد ۱۹ در صدی داشته است و رشد مسافر نیز نسبت سال ۱۳۹۹ افزایش۳۱ درصدی داشته است.

قراملكی درادامه با اشاره به رایزنی های انجام گرفته در مورد افزایش پروازهای خارجی گفت:  در حال حاضر از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه به استانبول و کایسری پرواز برقرار است و با توجه به تقاضای پروازهای خارجی در حال رایزنی  برای برقراری  پرواز به عتبات عالیات و اربیل عراق نیز هستیم.

قرا ملكی با اشاره به نزدیکی موسم حج و سهمیه استان خاطر نشان کرد: استان آذربایجان غربی درموسم حج آمادگی کامل برای اعزام حجاج از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه پرواز به جده و مدینه را دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان غربی در مورد پروازهای داخلی گفت:از فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه فقط به دو استان تهران و مشهد برقرار است و در حال تلاش هستیم تا برای سایر استان‌های پر تقاضا پرواز برقرار شود.

قراملكی در پایان در مورد اقدامات و برنامه‌های مهم فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه در سال جاری افزود: از نظر تجهیزات کمک ناوبری مشکلی نداریم و در زمینه خدمات فرودگاهی امسال عملیات بهسازی در ترمینال فرودگاه ارومیه و همچنین بهسازی تاسیات در ترمینال داخلی انجام خواهد شد.