شناسهٔ خبر: 109121 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران و رعدوبرق در تهران و ۱۲ استان کشور/خیزش گردوخاک در شرق، شمال‌شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب کشور

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران و رعدوبرق در تهران و ۱۲ استان کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۹ اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز دوشنبه در بخش‌هایی از آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، سمنان، و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: شدت بارش‌ها امروز در نیمه شمالی آذربایجان‌شرقی، نیمه شمالی اردبیل، خراسان‌شمالی، گلستان، نیمه شمالی خراسان‌رضوی، شمال‌شرق سمنان و دامنه‌ها و بلندی‌های مازندران در حد هشدار نارنجی است. به همین دلیل آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها و حتی شکستن درختان فرسوده برای مناطق پربارش پیش‌بینی شده است که ضروری است هموطنان تمهیدات لازم را در مناطق پربارش مورد توجه قرار بدهند.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: فردا بارش‌ها در نواحی شمال‌غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ادامه دارد. همچنین تداوم بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته در کشور مورد انتظار است.

گودرزی افزود: امروز وزش بادهای شدید توام با گردوخاک در نواحی شمال‌شرق، شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب کشور پیش‌بینی شده است که سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق عنوان شده می‌شود. این شرایط سه‌شنبه و چهارشنبه در غرب، جنوب و جنوب‌غرب کشور رخ می‌دهد.

وی اعلام کرد: امروز دریای خزر و برای چند روز آینده نیمه شرقی خلیج‌فارس، غرب تنگه‌هرمز و دریای‌عمان مواج و متلاطم است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تهران برای امروز آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد را دارد. در برخی ساعات وزش باد شدید و خیزش گردوخاک برای بخش‌های غربی و جنوبی استان پیش‌بینی شده است و بیشینه دما در تهران به ۲۵ درجه بالای صفر می‌رسد.