شناسهٔ خبر: 10917 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه های کرمان:

توسعه فرودگاه بین المللی کرمان با زیرساخت‌های مناسب اماکن پذیر است

کار در فرودگاه کرمان مدیر کل فرودگاه‌های کرمان یکی از الزامات توسعه وپیشرفت فرودگاه استان را بسترسازی مناسب هوانوردی و فرودگاهی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل فرودگاه های استان کرمان، محمد نخعی ضمن بیان این مطالب گفت: این دو عامل مهم در کنار سایر عوامل اساسی دیگر ،ارکان توسعه فرودگاه های کشور  است که در این میان نقش سطوح عوامل پروازی در ارتقای این امور بسیار حائز اهمیت و حیاتی است.

نخعی بهسازی در ادامه ارتقای سطوح پروازی را برنامه اساسی این اداره کل دانست و بیان کرد:بنا به دعوت این اداره کل همکارانی از اداره کل بهسازی و توسعه فرودگاه های کشور برای بررسی و مطالعه بستر باند پروازی واپرون (توقفگاه هواپیما) فرودگاه بین المللی کرمان با همیاری همکاران اداره کل فنی و مکانیک خاک استان ، نمونه برداری از بستر ،بررسی بستر و عمق سطوح را انجام دادند تا راهکار لازم برای بهسازی تدوین شده و  به صورت تخصصی وکارشناسی اعلام شود.

مدیر کل فرودگاه های استان قدمت باند فرودگاه کرمان را۶۰ ساله اعلام کرد و گفت:در طول این سال ها این باند فقط دو مرحله روکش شده و پس از آن فقط با درزگیری های سطحی رفع عیب شده است.

وی لازمه آغاز بهسازی سطوح عوامل پروازی را مطالعه بیشتر و رصد سطوح و لایه های پیشین به لحاظ فنی دانست وگفت :با پیگیری اداره کل و حضور همکاران اداره ساختمان و نظارت معاون عملیات فرودگاهی و اداره کل بهسازی و توسعه فرودگاه های  شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور ،پس از پایان بررسی ها کیفیت عملیات بهسازی اعلام و پس از گذراندن سلسله مراتب قانونی و انتخاب پیمانکار منتخب و صلاحیت دار برابر مقررات آغاز خواهد شد./

نظر شما