شناسهٔ خبر: 109174 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به مریوان مطرح کرد؛

دعوت از توسعه‌گران و سازندگان جهت فعالیت در بافت‌های‌فرسوده/تکلیف شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساخت با ۵۰ درصد تخفیف

بازدید مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از مالکان، توسعه‌گران و سازندگان دعوت کرد به نوسازی و مقاوم سازی بناهای ناپایدار و لرزان واقع در بافت‌های فرسوده ورود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه محمدرضا رضایی‌کوچی رییس و جمعی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سفر به استان کردستان از پروژه  مدرسه ۹ کلاسه شهید نصیری و محله چهارباغ از محلات هدف بازآفرینی شهر مریوان بازدید کرد.

آئینی درحاشیه این بازدید با بیان اینکه شهرداری‌ها موظفند در صدور پروانه ساخت ۵۰ درصد تخفیف قایل شوند و حداکثر ظرف دو هفته پروانه ساخت را صادر کنند، اظهارکرد: دولت و شهرداری‌های سراسر کشور مشوق‌های بسیار خوبی برای نوسازی واحدهای فرسوده در نظر گرفته‌اند.

پرداخت تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومانی بافت فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر در ۴ کلانشهر

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در شهر مریوان برای هر واحد فرسوده ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ویژه نوسازی از طرف بانک مسکن به متقاضیان پرداخت می‌شود، اظهارکرد: تسهیلات نوسازی در چهار کلانشهر تهران، قم، مشهد و شیراز در محدوده بافت‌های فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر  به میزان ۶۰۰ میلیون تومان و در سایر محدوده‌ها در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان با نرخ سود حدود ۱۱ درصد و سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود حدود ۱۰ درصد است.

زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن ۲۰ ساله است

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه مدت زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن ۲۰ ساله است افزود: در تمامی این موارد ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ وام با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران با  اشاره اینکه متقاضیان نوسازی در محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهری می توانند به انتخاب خودشان از تسهیلات ویژه نوسازی و یا نهضت ملی مسکن استفاده کنند، تصریح کرد: تمام متقاضیان برای بهره‌مندی از سایر حمایت‌های نوسازی بافت‌های فرسوده باید با مراجعه به سامانه facility.udrc.ir نسبت به ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات ویژه نوسازی و نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های عضو ستادهای بازآفرینی شهری پایدار موظف‌اند حداقل ۳۰ درصد از اعتبارات فعالیت‌های خود در شهرها را به محلات هدف بازآفرینی مصوب ستاد ملی اختصاص دهند، گفت: مسایل مرتبط با اقدامات و پروژه‌های بازآفرینی شهری در ستادهای بازآفرینی شهری در سه سطح شهرستان، استان و ملی مطرح و پس از بررسی‌های لازم  مصوب و نقش هریک از دستگاه‌ها تعیین می‌شود.