شناسهٔ خبر: 109182 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون

۷هزار و ۷۴۳برگ معاینه فنی برای خودروهای سنگین در قزوین صادر شد

رشد 16 درصدی مراجعه خودروهاي سنگین به مراکز معاینه فنی در سال ۱۴۰۰ رییس اداره ایمنی و ترافک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون ۷هزار و ۷۴۳ برگ معاینه فنی برای وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، ابراهیم شنوا فلاح گفت: در این مدت ۹ هزارو ۷۷۶ وسیله سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی استان مراجعه کرده اند که پس از انجام مراحل معاینه فنی ۶ هزار و ۱۱۶ وسیله نقلیه در مرحله اول و هزار و ۶۲۷ وسیله نیز پس از رفع نقص موفق به قبولی در معاینات شدند.

وی اضافه کرد:از این میزان مراجعه ۲ هزار و ۳۳ دستگاه وسیله نقلیه نیز به دلایل داشتن نقص فنی رد شدند.

شنوافلاح ادامه داد: وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین با مراجعه به مراکز معاینه فنی از  نظر مواردی چون میزان صدا، وضعیت ترمزها، نور چراغ، کیلومترشمار، جلوبندی خودرو، چرخ ها و کمک فنرها، اطراف بدنه و آلایندگی ناشی از احتراق سوخت خودرو مورد بررسی و معاینه قرار می‌گیرند.

وی گفت:در حال حاضر پنج مرکز معاینه فنی در استان قزوین مشغول فعالیت هستند که ازابتدای امسال تاکنون ۱۳ بازدید توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل از آنها انجام شده است.

رییس اداره ایمنی وترافیک اداره کل راهداری وحمل وقنل جاده‌ای استان قزوین افزود:صدور مجوز تردد برای ناوگان سنگین و نیمه سنگین در جاده ها مستلزم اطمینان از ایمنی خودرو و رفع نقص فنی آن است و رانندگان این وسایل باید نسبت به معاینه فنی به موقع دقت کافی داشته باشند.