شناسهٔ خبر: 109189 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طبق اعلام بانک مرکزی؛

وام ودیعه مسکن به ۸۰۰ هزار مستاجر پرداخت می‌شود

ساختمان بانک مرکزی معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: پیش بینی می شود ۸۰۰ هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحابی معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی در گفت‌وگو با خبر شبکه یک سیما درباره تسهیلات ودیعه مسکن اظهار کرد: در جلسه ۶ اردیبهشت شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن را تعیین کرد که به ترتیب ۶۰، ۴۵ و ۳۵ میلیون تومان برای تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و سایر شهرها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: نرخ سود این تسهیلات نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است که در حال حاضر ۱۸ درصد است دوره بازپرداخت هم حداکثر ۵ سال است.

این مقام مسئول در بانک مرکزی یادآور شد: طی چند روز آتی همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی نحوه ثبت‌نام در سامانه‌ای که برای این تسهیلات در نظر گرفته را اعلام خواهند کرد؛ اجاره‌نامه متقاضیان دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باید در این سامانه بارگذاری شود.

وی تأکید کرد: باید متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن اجاره نامه دارای کد رهگیری داشته باشند و اجاره نامه دستی مورد پذیرش نخواهد بود؛ مالکیت آنها نیز بررسی می‌شود که ملکی به نام آنها نباشد.

سحابی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم ۸۰۰ هزار مستأجر متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن باشند؛ متقاضیان ابتدا باید اجاره‌نامه رسمی داشته باشند که کد رهگیری داشته باشد همچنین ملکی به اسم آنها نباشد و تسهیلات فعال مسکن در شبکه بانکی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: جزئیات دیگر شرایط، سامانه ثبت‌نام و همچنین نحوه معرفی به بانک عامل طی چند روز آینده از سوی وزارت راه و شهرسازی تشریح خواهد شد.

معاون اداره اعتبارات بانک‌مرکزی گفت: ۲۰ بانک به عنوان بانک عامل در نظر گرفته شده که افرادی که از سوی وزارت راه و شهرسازی پالایش شده‌اند، باید با اصل شناسنامه، اجاره نامه و دیگر مدارک هویتی به بانک‌های عامل مراجعه کنند.