شناسهٔ خبر: 109240 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

پرداخت ۱۳/۸ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن/ اعضای دوره نهم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان انتخاب شدند

روند ساخت پروژه ۵۰۴ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر شهریار فعال شدن سامانه اعطای زمین یا مسکن به خانواده‌های دارای ۳ فرزند، پرداخت ۱۳/۸ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته به شرح زیر است:

نظام مهندسی ساختمان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه نقش‌آفرینی کند

وزیر راه و شهرسازی بر نقش‌آفرینی مجموعه نظام مهندسی ساختمان کشور به عنوان مجموعه تخصصی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کنار وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد.

اعضای دوره نهم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان انتخاب شدند

منتخبان انتخابات دوره نهم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به تعداد دو برابر ظرفیت نهایی و اسامی آنها به وزیر راه و شهرسازی ارایه شد.

ایجاد شهرک‌های جدید برای تسریع اجرای نهضت ملی مسکن

قاسمی وزیر راه و شهرسازی از عزم جدی دولت برای جذب سرمایه بخش خصوصی به حوزه مسکن به روش‌های مختلف و ایجاد شهرک‌های جدید برای تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن خبر داد.

اعطای پروانه ساخت اولین شهرک خصوصی کشور

پروانه ساخت اولین شهرک خصوصی کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان بوشهر با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید اعطا شد.

اراضی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت توسط وزارت راه تامین شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین ومسکن از تامین اراضی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی توسط وزارت راه خبر داد و گفت: در اجرای قانون جهش تولید مسکن تمامی دستگاه‌ها تمکین کنند.

تامین اعتبار یک‌هزار میلیاردریالی بانک مسکن برای تکمیل آزادراه آزادشهر-شاهرود

مدیرعامل بانک مسکن از تامین اعتبار یک‌هزار میلیاردریالی بانک مسکن برای تکمیل آزادراه آزادشهر-شاهرود خبر داد و گفت: تفاوت تسهیلات مسکن مهر از محل نهضت ملی تامین می‌شود.

انتصاب سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی

محمدمهدی حیدری در حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی به عنوان سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منصوب شد.

جزئیات ثبت‌نام متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر در طرح نهضت ملی مسکن

معاونت مسکن و ساختمان جزئیات ثبت‌نام متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر را در طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد. وزارت راه و شهرسازی با توجه به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، بدین شرح مقرر کرده است تا متقاضیانی که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ باشد، می‌توانند با مراجعه به قسمت ثبت‌نام نهضت ملی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس https://saman.mrud.ir/   با انتخاب گزینه "متقاضیان دارای سه فرزند به بالا (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت)" در بخش نوع سرپرستی، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. بدیهی است پس از ثبت‌نام از متقاضیان، در صورت واجد شرایط بودن متقاضی، سایر اقدامات حسب ضوابط و مقررات مربوطه انجام می‌شود.

تمدید مهلت ثبت‌نام متقاضیان آزمون ورود به حرفه مهندسان تا ۲۲ اردیبهشت

حامد مانی‌فر با اعلام این مطلب که ثبت‌نام متقاضیان آزمون ورود به حرفه مهندسان تا پایان روز پنجشبنه ۲۲ اردیبهشت تمدید شد، گفت: ثبت نام آزمون ورود به حرفه مهندسان که از ۱۰ اردیبهشت آغاز شده و مقرر بود تا ۲۰ ام به اتمام برسد تا پایان روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت تمدید شد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به اینکه آزمون ورود به حرفه در بخش مهندسی و کاردانی به شکل تستی و تشریحی (ترسیمی) برگزار خواهد شد، افزود: مرحله تشریحی و ترسیمی که شامل طراحی معماری است در تیرماه برگزار می‌شود و آزمون‌های تستی شهریورماه برگزار خواهد شد.

وام ودیعه مسکن به ۸۰۰ هزار مستاجر پرداخت می‌شود

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: پیش‌بینی می‌شود ۸۰۰ هزار نفر متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باشند.

تکلیف شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساخت با ۵۰ درصد تخفیف

محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از مالکان، توسعه‌گران و سازندگان دعوت کرد به نوسازی و مقاوم سازی بناهای ناپایدار و لرزان واقع در بافت‌های فرسوده ورود پیدا کنند.

امکان استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن برای سازندگان در بافت‌های فرسوده فراهم شد

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی از امکان استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن برای سازندگان بافت‌های فرسوده علاوه بر تسهیلات ویژه نوسازی خبر داد.

۶۱ هزار واحد شهری طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد وارد عملیات اجرایی شد

حمیدرضا سهرابی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از عملیات اجرایی حدود ۶۱ هزار واحد مسکونی شهری طرح نهصت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد خبر داد.

تحویل ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت بنیاد مسکن در تیرماه

سهرابی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از افتتاح ۲۰۰ واحدمسکونی طرح نهضت ملی مسکن در تیرماه خبر داد.

اعطای پروانه بهره‌برداری از اولین شهرک بخش خصوصی کشور

علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از اعطای پروانه بهره‌برداری از اولین شهرک بخش خصوصی کشور در حومه شهر برازجان در استان بوشهر خبر داد.

موافقت با طرح شهرسازی اراضی سایت جنگ افزارسازی ساصد در منطقه ۱۳ شهر تهران

در سومین نشست شورایعالی شهرسازی و معماری ایران چهار موضوع، طرح جامع شهر بناب، طرح شهرسازی اراضی سایت جنگ افزارسازی ساصد در منطقه ۱۳ شهر تهران، الحاق اراضی دولتی جهت تامین نیاز قانون جهش تولید مسکن به شهر نیشابور و طرح شهرسازی اراضی پادگان لشگر ۷ ۷مشهد پس از بررسی توسط کمیته‌‌های تخصصی، مورد تصویب اعضا قرار گرفتند.

پیشنهاد سقف افزایش اجاره‌بها در ۱۴۰۱ به دولت ارائه شد

معاونت مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستأجران به زودی ابلاغ می شود، اعلام کرد: برنامه تعیین سقف افزایش اجاره‌بها برای قراردادهای تمدیدی سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفته و پیشنهاد اولیه آن به دولت ارائه شده است.

معرفی متقاضیان واجد شرایط دریافت تسهیلات ودیعه مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را به بانک‌های عامل ابلاغ کرد. «تسهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار، دوره بازپرداخت حداکثر ۵ سال، در سقف‌های فردی ۶۰۰، ۴۵۰ و ۳۵۰ میلیون ریال به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر شهرها و از محل منابع بانکی موضوع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن (در سقف کلی ۴۰۰هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱) اعطا شود.»

ممنوعیت بانک‌ها از سرمایه‌گذاری در خرید زمین، خرید و ساخت

وزارت اقتصاد، هرگونه سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بازارهای ارز، طلا، سکه، املاک و مستغلات را ممنوع کرد.

آغاز پرداخت تسهیلات ۲۰۰  میلیون تومانی مسکن روستایی

جودی معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن توسط بانک سپه به متقاضیان پرداخت می‌شود از رفع مشکلات پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در سایر بانک ها خبر داد.

پرداخت ۱۳/۸ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن

محمود شایان مدیرعامل بانک‌مسکن گفت:تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن در مجموع ۱۳ هزار و ۸۶۶ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده است که از این میزان ۸ هزار و ۲۵۴ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و ۵ هزار و ۶۱۲ میلیاردتومان از محل تسهیلات است.

۲ هزار و ۴۶۷ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده پرداخت شد

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت ۲ هزار و ۴۶۷ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون خبر داد.

تخصیص ۳۵۸ قطعه زمین ۵۰۰ متری برای ساخت ۲۵۰۶ واحد در شهر جدید علوی

نستور درخشنده‌پور مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی از تخصیص ۳۵۸ قطعه زمین ۵۰۰ متری برای ساخت ۲۵۰۶ واحد نهضت ملی مسکن در این شهر خبر داد.

شهرک خلیج‌فارس با جمعیت‌پذیری ۱۲ هزار نفر در ۶ سال ساخته خواهد شد

مجری و مالک شهرک مسکونی خلیج فارس با بیان اینکه پروژه شهرک مسکونی خلیج فارس شامل ۳۱۲۴ واحد مسکونی خواهد بود، گفت: ساخت این پروژه برای مدت ۶ سال پیش‌بینی شده است و امیدواریم طی این مدت شهرک را کامل کنیم و سکونت در آن آغاز شود.