شناسهٔ خبر: 109251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

الکترونیکی شدن بارنامه های حمل ونقل کالا در استان سیستان و بلوچستان

index.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ازحذف بارنامه کاغذی از سیستم حمل و نقل جاده ای استان و الکترونیکی شدن بارنامه های حمل و نقل کالا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(سیستان و بلوچستان) تیمورباقری اظهار داشت:شرکت های حمل و نقل داخلی کالااز بیستم فروردین ماه سالجاری‌ اقدام به حذف فیزیک بارنامه کرده است و شرکت های حمل و نقل پس از اتمام بارنامه های فیزیکی تحویلی،فرآیند درخواست حواله بارنامه و تخصیص شماره سریال بارنامه را اجرایی می کند.

وی افزود: با حذف فیزیکی بارنامه، بارنامه الکترونیکی تنها سندی است که در جابجایی کالا مورد استفاده قرار گرفته ومرجع مورد تایید برای تمامی  دستگاه ها ازجمله سازمان مالیاتی،دستگاه های نظارتی،صاحبان کالا وزارت صمت است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:باتوجه به الزامات قانونی مندرج در قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا وارز پیرامون حذف بارنامه کاغذی و الکترونیکی کردن اسناد حمل و نقل به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای،شرکت های حمل و نقل موظف به صدور بارنامه الکترونیکی شده اند.

باقری با اشاره به فعالیت ۷۰شرکت حمل و نقل در حوزه تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان بیان‌کرد:شرکت های حمل و نقل باید نسبت به صدور الکترونیکی بارنامه های مربوطه براساس ضوابط ابلاغی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اقدام ودرصورت درخواست رانندگان محترم،تصویری از داده های بارنامه های مذکور را به نحومقتضی در اختیار راننده وسیله نقلیه حامل کالا قرار بدهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد:مهمترین دستاورد حذف فیزیک بارنامه،جلوگیری ازجعل بارنامه،صرفه جویی در چاپ و توزیع بارنامه،تعیین مرجع واحد برای تایید اصالت بارنامه وجلوگیری ازمراجعات مکرر شرکت ها به بانک برای أخذ کاغذ بارنامه است.