شناسهٔ خبر: 10926 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر ساخت و توسعه استان البرز خبر داد؛

تکمیل عملیات احداث محور آتش گاه - نوجان - جاده چالوس تا ۱۰ روز آینده

آسفالت محور كرج - چالوس مدیر ساخت و توسعه راه های اداره راه و شهرسازی استان البرز از تکمیل عملیات اجرایی احداث محور آتشگاه - نوجان - چالوس به عنوان محور کمکی جاده چالوس تا ۱۰ روز آینده خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی افشین پیرنون در خصوص این محور اعلام کرد :عملیات احداث مسیر آتشگاه - نوجان -  چالوس به طول ۱۱ کیلومتر به موازات جاده چالوس در دست احداث است که این محور از باغستان شهر کرج شروع شده و در نهایت از کیلومتر ۱۷ جاده چالوس وارد این مسیر می شود .

پیرنون ضمن تأکید بر اهمیت این محور از نظر کاهش ترافیک برای مقامات استانی بیان کرد: کلنگ زنی این محور اواخر پاییز سال گذشته با حضور نمایندگان مجلس ،معاون وزیر راه و شهرسازی ،استاندار البرز  و به وسیله شرکت دژین سازان مرکزی ،انجام شد که ظرف مدت کمتر از یک سال عملیات اجرایی آن به پایان رسید.

وی با بیان اینکه ۱۷ کیلومتر ابتدایی این جاده ازحالت بن بست یک طرفه خارج می شود، گفت: در صورت بهره برداری از محور چالوس خدمات خوبی در ایام تعطیل برای رفت و آمد روستاییان این منطقه فراهم می شود.

مدیر ساخت و توسعه راه و شهرسازی البرز با اشاره به این مطلب که این محور برای دسترسی کاربران از شمال و شمال غرب کرج به جاده چالوس احداث شده ،بیان کرد: پنج کیلومتراز این محور احداث شده و۶ کیلومتر دیگر از این محور زیرسازی و آسفالت شده است.

این مقام مسئول  با توجه به کوهستانی بودن این منطقه در خصوص استفاده کاربران در زمستان از این مسیر اعلام کرد :این محور در مکان های آفتاب گیر منطقه احداث شده که در صورت اجرای عملیات های نگهداری راه و برف روبی در ایام زمستان کاملا قابل استفاده خواهد بود .

وی در خصوص روکش آسفالت این محور گفت : این محور با قیر اصلاح شده و دارای افزودنی های ضد عریان شدگی روکش شده که در صورت اجرای یک لایه دیگر تا پنج سال آینده بدون هیچ مشکلی سرویس دهی خواهد کرد .

پیرنون در پایان به احداث چند پارکینگ و احیای یک چشمه قدیمی در این مسیر اشاره کرد و گفت : تلاش اداره کل بر این بوده است که هدف از ساخت این محور علاوه بر جنبه  عبوری به جنبه گردشگری نیز تعمیم داده شود.

عملیات ایمن سازی و نصب حفاظ ،گاردریل و علا ئم ایمنی نیز پس از پایان عملیات اجرایی آغاز خواهد شد./

نظر شما