شناسهٔ خبر: 109264 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان:‌

مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورود به حرفه مهندسی و کاردانی در سیستان وبلوچستان تمدید شد

مهندس مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از تمدید ثبت‌نام آزمون‌ ورود به حرفه مهندسی و کاردانی در تمامی رشته‌ها در استان تا ۲۲ اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، ابوالفضل مهدیار اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده آزمون طراحی معماری در تیرماه و سایر آزمون‌های رشته‌های مهندسی و کاردانی در تمامی رشته‌ها در سه روز و طی روزهای ۱۶، ۱۷و ۱۸شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، آزمون‌های ورود به حرفه در کلیه رشته‌های مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شامل رشته‌های معماری (نظارت، طراحی و اجرا)، عمران صلاحیت‌های (نظارت، محاسبات، اجرا، طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان و ارزیابی، طرح و اجرای بهسازی)، تاسیسات‌ مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا)  تاسیسات‌ برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک، همچنین در کلیه رشته‌های کاردانی شامل معماری، عمران، شهرسازی، نقشه‌برداری، تاسیسات‌ مکانیکی و تاسیسات‌ برقی به همراه آزمون تعیین صلاحیت معماران تجربی و آزمون صلاحیت کارشناس ماده ۲۷، به‌طور هماهنگ و همزمان برگزار می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: بر همین اساس ثبت‌نام تمامی رشته‌ها از شنبه ۱۰ اردیبهشت آغاز شده و تا روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه جاری ادامه خواهد یافت.

مهدیار گفت: آزمون رشته معماری (طراحی) پنجشنبه ۲۳ تیرماه و همچنین آزمون‌های تستی سایر رشته‌ها روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه  ۱۶، ۱۷ و ۱۸ شهریورماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بر این اساس  کلیه متقاضیان دریافت پروانه اشتغال به‌کار می‌توانند با مراجعه تدریجی به درگاه الکترونیکی inbr.ir از طریق سامانه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.