شناسهٔ خبر: 109288 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

اولین کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین ۱۴۰۱ برگزار شد

برگزاری اولین نشست کمیته حمل ونقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین اولین نشست کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین با حضور معاون حمل و نقل و رئیس کمیته و مشارکت کلیه اعضای اصلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این نشست شرح وظایف کمیته، برنامه های اجرایی و پیشنهاداتبرای برگزاری هر چه بهتر ارائه خدمات برای مراسم اعتقادی زیارتی اربعین حسینی توسط دبیرخانه و اعضای کمیته مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

در این نشست با توجه به پیش بینی قابل توجه تعداد زائرین حسینی در اربعین ۱۴۰۱ نسبت به سالهای گذشته، نسبت به انجام برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاه ها در جهت افزایش ظرفیت حمل و نقل و ارائه خدمات مناسب تر در زمان باقیمانده بالاخص در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای تاکید شد.

در این نشست در خصوص برنامه های کلیه شقوق حمل و نقل اعم از هوائی، جاده ای، ریلی و دریایی توسط سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی ارائه گردید. همچنین در خصوص تامین سوخت در جایگاه ها و پیش بینی جایگاه های سوخت سیار و پیش بینی کارت سوخت آزاد ناوگان خارجی خارجی، بازدید از محورهای مواصلاتی به پایانه های اربعین و اقدام به ارتقای ایمنی و رفع نواقص و همچنین استفاده از ظرفیت حداکثری تمامی مدهای حمل و نقلی، ساماندهی و مدیریت پایانه های مرزی و ... مطرح و مقرر گردید اخذ مجوزهای لازم از جمله میزان نرخ کرایه ناوگان عمومی در ستاد مرکزی اربعین طرح شود.

در انتهای نشست، رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت به برگزاری نشست هفتگی کارگروه کارشناسی کمیته، بازدید های میدانی و ارائه برنامه های پیشنهادی آن کارگروه به کمیته تاکید کردند. ایشانهمچنین بیان داشتند نشست کمیته بصورت ماهانه برگزار و اظهار امیدواری نمودند که در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری، امسال اقدامات مؤثر و شایسته تری در امور حمل و نقل زائرین اربعین صورت پذیرد.